حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاندار یزد:

نظام مدیریتی نیازمند دانش بومی است

نظام مدیریتی نیازمند دانش بومی است

استاندار یزد گفت: نظام مدیریتی ایران نیازمند شناسایی، گردآوری، سازماندهی و استفاده از تجربیات و منابع ارزشمند دانش بومی است که طی سالیان گذشته به دست آمده و اکنون در خطر فراموشی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، مهران فاطمی روز سه‌شنبه در مراسم آغاز بکار چهارمین دوره از نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش وزارت کشور در یزد، افزود: امروز در استانداری‌ها بسیاری از موضوعات با آزمون و خطا دنبال می‌شود چراکه تاکنون سازو کار مشخصی برای مستندسازی و بهره‌گیری از تجارب سازمانی وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: از برگزاری این رویداد در استان یزد استقبال و برای میزبانی رویدادهای مشابه اعلام آمادگی می‌کنیم چون برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت باعث حذف خطاهای احتمالی و تسریع در خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود .

استاندار یزد گفت: برگزاری پودمان‌های آموزشی و نقش آن‌ها در بهبود عملکرد ادارات انکارناپذیر است و می‌تواند نقطه عطفی در استقرار نظام جامع مدیریت دانش در مجموعه وزارت کشور باشد.

مدیر ارشد دانش و دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور نیز در این نشست گفت: وزارت کشور بر استقرار پایدار راهکارهای مدیریت دانش در این وزارتخانه، استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه تاکید دارد.

مرتضی حسنی، مدیر ارشد دانش و دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور افزود: طراحی و استقرار نظام جامع مدیریت دانش در وزارت کشور و زیر مجموعه‌های این وزارت‌خانه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور قرار گرفته و تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد ساختار راهبری و اجرایی مدیریت دانش تحت عنوان چارچوب حاکمیتی مدیریت دانش، راه‌اندازی سکوی هم‌اندیشی کارکنان وزارت کشور، خبره‌یابی و تشکیل مخزن استعداد، آموزش و فرهنگ‌سازی اشاره کرد.

مدیر ارشد دانش و دبیر کمیته مرکزی مدیریت دانش وزارت کشور گفت: انتظار می‌رود با پیشرفت برنامه‌ها در این حوزه ضمن ایجاد حافظه سازمانی و توسعه یادگیری در مجموعه وزارت کشور، مسیر دستیابی به هوش سازمانی تسهیل شود.

حسنی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت برنامه‌ها و لزوم گسترش راهکارهای مدیریت دانش در سطح کشور نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش با هدف تربیت مربی، مجری و مشاور مدیریت دانش، گامی مهم در جهت توسعه مدیریت دانش در سازمان‌های دولتی به شمار می‌رود.

وی افزود: در این پودمان ۱۳۰ نفر از پرسنل جوان و توانمند وزارت کشور با بررسی سوابق علمی و اجرایی انتخاب شده و در قالب چهار گروه آموزش‌های عمومی و تخصصی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

محمد حسین پارسائیان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز در این نشست گفت: در جهان امروز دانش به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های سازمان‌ها به شمار می‌رود و استفاده از راهکارهای مدیریت دانش برای سازمان‌های ایرانی بیش از پیش ضرورت دارد .

گفتنی است؛ چهارمین دوره از نخستین پودمان آموزشی مدیریت دانش وزارت کشور با حضور ۴۰ نفر از کارکنان منتخب وزارت کشور از ستاد و استان‌های یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان، لرستان و آذربایجان شرقی با هدف تربیت مربی و توانمندسازی پرسنل وزارت کشور در راستای گسترش و اجرای موثر راهکارهای مدیریت دانش از ۲۸ آذر تا پنجشنبه ۳۰ آذر ادامه خواهد دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از