
رئیسکل دادگستری استان یزد مطرح کرد:
نقش پررنگ روابط عمومیها در آگاهسازی مردم
رئیس کل دادگستری استان یزد، شبکه سازی قوی را ابزار روابط عمومی حرفه ای دانست و گفت: فعالیتهای سازمان و آگاهسازیهای عمومی را باید با ارتباطات قوی و هدفمند سامان داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجتالاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در جمع مدیران، کارشناسان رسانه و مسئولان روابط عمومی حوزههای قضایی استان یزد، تصریح کرد: در دنیای امروز که امور سرعت گرفته نباید فعالیت روابط عمومی را منحصر به حضور فیزیکی کارشناس روابط عمومی در برنامه و فعالیت کرد و بلکه باید با شبکهسازی قوی و ارتباطات منسجم، امور را مدیریت و اهداف اطلاعرسانی را محقق ساخت.
وی با بیان اینکه در برخی از امور تشریفات زیاد از اثربخشی کار میکاهد، تصریح کرد: حضور یک مسئول قضایی بدون تشریفات و بدون تکلف، در دل مردم مینشیند و باور جامعه را از دوئیت و دوگانگی بین مسئولین و مردم پاک میکند و الا حضور با تشریفات و با همراهی عکاس و فیلمبردار بیشتر کارنمایشی را به ذهن متبادر سازد.
رئیسکل دادگستری استان یزد ابراز داشت: گرچه ثبت و ضبط فعالیتهای دستگاه قضا برای پاسداشت زحمات مجموعه قضایی و همچنین تولید محتوای رسانهای باهدف آموزش مبانی عمومی و حقوقی برای آحاد جامعه امری ضروری و از رسالتهای روابط عمومی است؛ اما این رسالت هم باید باظرافت و همراه با رعایت اصول حرفهای انجام شود.
وی توقع و انتظار دیدن تلاشها و انجام تقدیر از سوی مافوق در نظام اداری را آفت زندگی شغلی دانست و گفت: باید تمرین کرد که کار و فعالیت را با نیت خالص و در جهت کسب رضایت خداوند انجام داد؛ چراکه اگر کار و تلاش و فعالیت ما در دستگاه، توسط مافوق دیده نشود و از تشویق و تقدیر خبری نباشد، بسیار زود رخوت و بیانگیزگی به سراغ انسان میآید.
وی بر ارائه پیشنهاد برنامه همراه با پیوست دقیق اهداف، ضرورتها، هزینهها، زمانبندی و جزئیات تأکید کرد و بیان داشت: هنر روابط عمومی و هر کارمند خوب این است که در ارائه طرح و پیشنهاد برنامه با محاسبه دقیق و کار علمی همه جزئیات را ارائه داده و از کلیگویی و ابهامآفرینی بپرهیزد.
وی از ارائه گزارش مشکلات، موانع و طرح نقدها و گلایهها همراه با راهکارهای عملیاتی استقبال کرد و افزود: همه مجموعه اداری و قضایی بهویژه کارشناسان روابط عمومی که باید نسبت به سایرین بادقت بیشتر امور را تحتنظر بگیرند و هر جا که احساس میکنند فرایند و یا رویهای میتواند اصلاح و امور مرتبط با مردم و کارکنان تسهیل و تسریع شود، ارائه دهند تا با اصلاح و تغییر رویه، امور سامان گیرد.
وی ضمن تأکید بر این نکته که روابط عمومی دادگستری فعالیتی رضایتبخش را دارد، اظهار داشت: خوب و بهتر بودن روابط عمومی دادگستری در مقایسه با برخی از دستگاهها در درون استان و کشور پایان کار نیست، بلکه این شروع رسالت سنگین این مجموعه برای فعالیتهای بیشتر و حرفهایتر در جهت جلب رضایت مردم و اقناع مراجعین است.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!