حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد مطرح کرد:

نقش کلیدی روابط‌عمومی‌ها در تحقق تمدن نوین اسلامی

نقش کلیدی روابط‌عمومی‌ها در تحقق تمدن نوین اسلامی

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد با اشاره به ظهور و بروز رسانه‌های مدرن گفت: در دورانی که با تحولات عظیم رسانه‌ای و ارتباطی مواجه هستیم، روابط عمومی‌ها نقش برجسته‌ای در تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، حسین آزادی‌نژاد در جلسه مدیران و مسئولان روابط عمومی ادارات و بسیج محلات که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه نقش و جایگاه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی بسیار اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و چیزی ورای صرفاً تنظیم کردن و فرستادن اخبار و مقالات به رسانه‌های عمومی یا پست کردن اعلان‌های مطبوعاتی است و در یک کلام نقش روابط عمومی صرفاً اطلاع‌رسانی از رویدادهای سازمانی نیست. 

وی با اشاره به نقش روابط عمومی در سازمان‌ها بیان کرد: روابط‌عمومی با اطلاع‌رسانی، اطلاع‌یابی، پاسخگویی، شناخت «افکار عمومی»، شناخت و تجزیه‌وتحلیل «نقاط قوت، ضعف‌ها، فرصت‌ها و محدودیت‌ها» در پی آن است که برای تحقق اهداف سازمان تلاش کند. 

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در تحقق فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی در اندیشه ولایت، تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری رابطه در بین مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی، يک زنجيره‏ منطقی مستمر بوده و تمدن‌‏سازی نوین اسلامی، هدف غایی انقلاب و مظهر پیشرفت همه‌‏جانبه آن است.

آزادی‌نژاد تصریح کرد: برای تمدن‏‌سازی نوین اسلامی، تحقق دو مرحله دولت و جامعه اسلامی، باید به نصاب قابل قبولی برسد. 

وی گفت: از مراحل پنج‌گانه فرایند انقلاب اسلامی دو مرحله اول شامل «انقلاب اسلامی» و «نظام اسلامی» که تقریباً دفعی و در کوتاه‌مدت قابل انجام بوده، محقق شده است؛ البته نیازمند تثبیت و تبیین بیشتر است. 

فرمانده ناحیه شهید منتظر قائم یزد اظهار کرد: «دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی» و«تمدن نوین اسلامی»، سه مرحله باقی‌مانده برای تحقق تمدن نوین اسلامی است. این مراحل بیش از آنکه دفعی باشند، تدریجی، طولانی و دشوار است.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین راهبردهایی که در تحقق تمدن نوین اسلامی باید دنبال شود،  راهبردهای ارتباطی و رسانه‌ای است، تصریح کرد: در دورانی به سر می‌بریم که با تحولات عظیم فناوری‌های ارتباطی و سلطه جهانی رسانه‌های مدرن مواجه هستیم؛ ازاین‌رو، روابط عمومی‌ها نقش پر رنگی در حرکت به سمت افق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند. 

آزادی‌نژاد تأکید کرد: روابط عمومی‌ها در برهه کنونی باید خود را به تجهیزات لازم برای تحقق مراحل باقی‌مانده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مجهز کنند. 
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از