حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
امام جمعه بهاباد عنوان کرد:

نمازجمعه قدرتی برای نظام، اسلام و ولایت است

نمازجمعه قدرتی برای نظام، اسلام و ولایت است

امام‌جمعه بهاباد با بیان اینکه نمازجمعه موجب می‌شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته شود گفت: فریضه شکوهمند نمازجمعه یکی از جلوه‌های بعد عبادی و سیاسی اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که باشکوه خاصی در مسجد جامع  شهرستان بهاباد برگزار شد پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی را گرامی داشت و افزود: نمازجمعه یک نهاد امتی و مردم پایه است، حضور مردم و مأمومین مقوم اقامه جمعه و مشارکت آنان در تقویت و توسعه فرهنگ نمازجمعه مقوّی و مکمّل این نهاد است. فلذا سیطره نفوذ معنوی و فراگیری و گستردگی مخاطبانش نباید به یک قشر محدود شود و همه را در بگیرد. با قاطعیت می‌توان گفت پس از چندین سال از انقلاب اسلامی اکنون نهاد نمازجمعه مردمی‌ترین نهاد انقلابی کشور است.

وی بیان داشت: نمازجمعه قدرتی برای نظام، اسلام و ولایت است و مؤلفه ارائه قدرت نظام اسلامی محسوب می‌شود و می‌تواند چراغ راهی برای همه باشد.

امام‌جمعه بهاباد ضمن تقدیر و تشکر از ائمه جمعه سابق و اعضای ستاد نمازجمعه بر اهمیت شرکت در نمازجمعه تأکید کرد و افزود: نمازجمعه زمینه‌ساز نمایش وحدت و همدلی کشور و مایه یاس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی است.

بشکانی بیان کرد: اگر حکومت اسلامی می‌خواهد به اهدافش دست یابد باید نمازجمعه و نماز جماعت را ترویج دهد. نماز جمعه مجموعه‌ای از معارف دینی و اسلامی است و در اسلام عبادت دسته‌جمعی توصیه شده و به وسیله آن می‌توان اتحاد و انسجام را به رخ دشمنان کشاند.

امام‌جمعه بهاباد با تأکید بر اینکه نمازجمعه یک فریضه‎ صددرصد استثنائی و عجیب‌وغریب است اضافه نمود: نمازجمعه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی است.

امام‌جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری المپیاد فیزیک که در کشور ایران به میزبانی استان اصفهان با حضور بیش از 45 کشوربرگزارمیشود اشاره کرد وبا بیان اینکه اینگونه برگزاری اینگونه المپیادها باعث افتخاربرای کشورماست اظهارداشت : پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد. پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

وی همچنین ضمن محکوم‌کردن سخنان نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اعضای کنگره ۵۳ بار از این مرد سخیف حمایت کردند و او را تشویق کردند که این امر نشان از حمایت و لابی رژیم صهیونیستی از آنان است.

امام‌جمعه بهاباد خاطرنشان کرد: آمریکا رو به افول و فروپاشی است و اسرائیل در بدترین شرایط ممکن قرار دارد به‌طوری‌که هنگام سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا پرچم آمریکا را پایین می‌کشند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند.

بشکانی عموم شهروندان بهابادی خواست تا سرفصل گرمای طاقت‌فرسای تابستان در زمینه مصرف برق، آب صرفه‌جویی کنند تا دچار بحرانی بی‌آبی و کمبود برق شهرستان نباشیم.

مسئله برنامه توسعه هفتم و مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب از دیگر موضوعات امام‌جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان بود.

در پایان نمازجمعه به مناسبت پنجم مرداد اقامه اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی درایران به امامت آیت‌الله طالقانی از فعالین ستاد نمازجمعه و اعضای ستاد شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر و هدایای تجلیل شد.

انتهای پیام /

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از