حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403

نهضت 15 خرداد به طور حتم مردمی بود

نهضت 15 خرداد به طور حتم مردمی بود

سخنران مراسم ۱۵ خرداد در شهرستان بهاباد از قیام خونین ۱۵ خرداد به‌عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران یادکرد و گفت: با قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ پایه‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران محکم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، به نقل از فرمانداری بهاباد حجت‌الاسلام کاظم خوش‌خوی در مراسم سالگرد ۱۵ خرداد که با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد و جمعی مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد انقلاب بهاباد برگزار شد در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد و امام شهیدان و شهدای خدمت خصوصاً رئیس‌جمهور شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان  اظهار داشت: قیام خونین ۱۵ خرداد، مبدأ و نقطه عطف انقلاب اسلامی بود که نهضت پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی تصریح کرد: خون شهدای ۱۵ خرداد ترس را در دل مردم ایران از بین برد و جنایات رژیم وابسته به آمریکای شاه را رسوا کرد به‌گونه‌ای که مردم نه از کشته‌شدن هراسی داشتند و نه از شاه می‌ترسیدند.

این روحانی برجسته ادامه داد: انقلاب، ادامه راه شهدا و ثمره خون شهدای مظلوم و گمنام قیام ۱۵ خرداد بود که در دوران خفقان ستم‌شاهی نه تشییع شدند و نه اجازه برگزاری مراسم به خانواده‌های آنها داده شد.

وی گفت: نهضت پانزده خرداد به طور حتم، مردمی بود و این نهضت به هیچ قشر خاصی تعلق نداشت و تمام اقشار از شهر، روستا، بازاری و دانشگاهی، زن، مرد، پیر و جوان در آن حضور داشتند و این اسلام بود که موجب وحدت، انسجام و همدلی سایر اقشار در این راستا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز نهضت و انقلاب امام راحل (ره) در عاشورای سال ۱۳۴۲ رقم خورد و شاید بتوان گفت قیام ۱۵ خرداد تکمیل‌کننده نهضت‌هایی بوده است که در آن عصر و دوران به وقوع پیوست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ۱۵ خرداد یادآور مبارزات، توکل، شجاعت و بصیرت امام خمینی (ره) است یادآور شد: امام راحل با درایت، آگاهی و بصیرت نسبت به اوضاع آن زمان در مدرسه فیضیه اقدام به سخنرانی و آگاهی مردم کرد که باعث دستگیری و تبعید ایشان شد.

مداحی و عزاداری یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از