حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

نگاه تجاری به بازاریان باید از بین رود

نگاه تجاری به بازاریان باید از بین رود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نباید به بازاریان نگاهی تجاری و منفعت‌طلبانه داشت و باید نگاه اسلام که کرامت انسانی است نسبت به این قشر موثر جامعه داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی صبح امروز در مراسم تجلیل از بانیان نماز در بازار با اشاره به نقش بازاریان در کشور اظهار کرد: حمایت بازار و بازاری در کشور از دین یک حکایت پیوسته و ناگسسته بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: دین به عنوان راهکار عملی بازاریان و بازاریان به عنوان حامیان دین در جوامع حضور پیدا کردند و در زمان پیش از انقلاب و پس از آن، این حمایت بازاریان از دین و نهادهای دینی همواره ادامه‌دار بوده و این قشر بودند که توانست کمر طاغوت را بشکند.

وی با اشاره به نقش بازاریان در دوران جنگ تحمیلی  بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی کسی که توانست حمایت‌های مالی و اقتصادی خود را به سوی جبهه‌های جنگ روانه کند، در ابتدا بازاری و بازاریان بود و پس از آن دوران، این قشر از جانبازان و خانواده‌های محترم شهدا نیز همواره حمایت کردند.

مدرسی با اشاره به نقش بازاریان در دوران کرونا تصریح کرد: در آن دوران شاهد حمایت بازاریان از کادر درمان و مردم مناطق محروم بودیم و این کمک‌ها از قشری برخواست که دل در گرو دین داشتند.

وی ادامه داد: این بازار متدین از تربیت دینی صحیح برخواسته و این تربیت دینی از مسجد آغاز می‌شود، زیرا بهترین مکان همواره مسجد است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اهمیت جایگاه مسجد عنوان کرد: مسجد مرکز ظهور ولایت است و جایگاه این مکان در دین و در میان مردم بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: ارزش مسجد به مساحت آن نیست، بلکه کوچک و بزرگ آن به یک میزان ارزش دارد و نباید ارزش مسجد را به مساحت آن نسبت داد.

مدرسی بازاریان را عمران کنندگان خانه‌های خدا دانست و گفت: بازاریان وجود رونق مساجد و ترویج فرهنگ نماز و تقویت بنیه دین در عرصه‌های مختلف هستند و این افراد مسجد و نماز را ارزش نهادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: خواهش داریم که در بازارها صدای اذان صدایی رسا باشد و به گوش سایر مردم و مغازه‌داران برسد؛ زیرا این صدای ارزشمند باعث جذب مردم می‌شود و حتی باعث افزایش گردشگر نیز است.

وی ادامه داد:حفظ مذاهب و ظواهر دینی در ایجاد امنیت بسیار موثر است و در راستای اشاعه این موضوع بسیار ارزشمند است که حتی در محیط کارخانجات نیز مسجد بنا شود.

مدرسی با بیان اینکه مردم ایران و استان مردمی سازگار هستند، گفت: مسئولان باید به بازاریان اعتماد کنند و نسبت به آنها سخت نگیرند، زیرا اعتماد به بازاریان منتج به خدمت بیشتر در زمینه اقتصادی و تجاری می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید به بازاریان نگاه منفعتی داشت، تصریح کرد: کرامت انسانی بازاریان باید حفظ شود و نباید نگاهی همچون نگاه غرب به بازاریان داشت؛ نگاه تجاری به یک انسان یعنی قطع پیوند کمک مومنانه، اسلام نگاه متفاوتی به بازاریان دارد و این نگاه انسانی و خدمت‌رسانی نباید در مسائل اقتصادی محدود شود و باید این نگاه اشاعه پیدا کند.

* بازاریان در حوادث مختلف جامعه نقش‌آفرینی موثری داشته و دارند

سردار حسین زارع کمالی، نیز در این مراسم با اشاره به نقش‌آفرینی بازاریان در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس، حوادثی چون سیل، زلزله و شیوع بیماری کرونا گفت: بازاریان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله ترویج نماز نقش مهمی دارند البته اماکن تفریحی، گردشگری و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه اثرگذاری بالایی دارند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به هفته بسیج عنوان کرد: فلسفه وجودی بسیج تبدیل تهدیدها به فرصت است، امروز تهدیدهای زیادی توسط دشمن انجام می‌شود که با همین ابتکارات، نوآوری‌ها، خلاقیت و کارهای جهادی تبدیل به فرصت می‌شود که قابل ستایش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از