حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

هلال‌احمر یزد در عملیات کوهستان موفق عمل کرد

هلال‌احمر یزد در عملیات کوهستان موفق عمل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد ضمن تسلیت به خانواده مرحوم دهقانی از توانایی و تبحر تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر قدردانی کرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد؛ محمدعلی ملک‌زاده در نشست بررسی و ارزیابی امداد‌رسانی حادثه کوهستان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر، نهادی مردمی است که با اهداف بشر‌دوستانه شکل گرفته و خدمات این نهاد چه در جنگ و چه در صلح با ایثار و از خودگذشتگی عجین بوده است.


وی با توجه به تشریح ماجرا توسط اعضای تیم امداد و نجات اظهار داشت: چیزی که مشهود است امدادگران جمعیت هلال احمر فراتر از دستورالعمل‌ها و‌ایین نامه‌ها در این حادثه عمل کرده‌اند و همه توان، تجهیزات و نیرو‌های خود را بکار گرفتند تا در کمترین زمان کوهنورد مفقود شده را نجات دهند اما با توجه به اینکه‌ایشان در نکته کور و غیر قابل دسترسی بود عملاً عملیات جستجو طول کشید.


ملک‌زاده ادامه داد: مدیران و مسئولان در کنار امدادگران این مجموعه در تمامی حوادث و بحران‌ها در کوتاه‌ترین زمان در صحنه خطر حاضر می‌شوند.


وی با اشاره به شخصیت دکتر حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: دکتر حرازی شخصیتی فرهیخته و دلسوز است که در طول سال‌ها خدمت در جمعیت هلال احمر همیشه متعهدانه وظایف خود را پیگیری کرده است و در این حادثه نیز تمام توان خود را به کار برد.


وی ادامه داد: در خصوص نحوه و زمان فوت مرحوم دهقان منتظر نظر کارشناسی پزشک قانونی می‌مانیم و انتظار داریم افراد از گمانه‌زنی و اظهار نظر غیرفنی در این زمینه پرهیز کنند.


ملک‌زاده ادامه داد: این حادثه برای اولین دفعه نبوده و آخرین دفعه هم نخواهد بود؛ نباید به گونه‌ای برخورد شود تا موجب دلسردی امدادگران شود.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد همچنین به همکاری قابل تحسین انجمن کوهنوردان استان با هلال احمر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سطح استان شاهد افزایش حوادث کوهستانی مخصوصاً در فصول بهار و تابستان هستیم؛ لازم است با برنامه‌ریزی و آموزش از تعداد این حوادث بکاهیم.


وی بر لزوم آموزش نیرو‌ها و اجرای دوره توان‌افزایی بیشتر جهت تخصصی‌کردن نیرو‌ها قدم‌های تأکید کرد و گفت: هلال احمر قطعاً در این زمینه می‌بایست ورود کرده و نسبت به افزایش آمادگی کوهنوردان اقدام کند.


ملک‌زاده در پایان با عرض تسلیت مجدد به خانواده محترم مرحوم دهقانی عنوان کرد:‌ امیدوارم در آینده با هم‌افزایی بیشتر دستگاه امدادی و خدمات‌رسان کمتر شاهد چنین حوادثی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از