حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
خدمت‌به‌مردم در هر کوی و برزن جاری است؛

همت والای بسیجیان یزدی در خدمت‌رسانی به مردم

همت والای بسیجیان یزدی در خدمت‌رسانی به مردم

بسیج نهادی از بدنه ملت ایران بوده که همواره غمخوار و یاور آحاد مختلف مردم است و تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی کند.

به گزارش «یزدرسا»؛ بسیج نمونه بارز همت و تلاش برای پیشرفت جامعه در همه عرصه‌‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... است. امام خمینی (ره) برای حفظ صلابت و اقتدار ایران اسلامی فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند تا با همت و تلاش بسیجیان ایران اسلامی بر قله‌های پر افتخار بماند. این مکتب جاودان تلاش می‌کند تا شرایط زیستی پاک و زیبا را برای ایرانیان فراهم آورد. اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال از تشکیل بسیج امروز این درخت تنومند ثمرات زیادی را در جامعه و در هر کوی و برزن پدیدار ساخته است.

حسین دهقان طزرجانی، مسئول قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه‌الله (عج) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در رابطه با اقدامات شاخص انجام‌شده توسط این قرارگاه اظهار کرد: این قرارگاه همواره در اندیشه خدمت‌رسانی بوده و تلاش می‌کند در چارچوب تعریف‌شده، هر اقدامی که به کیفیت زندگی مردم می‌افزاید را در برنامه خود قرار دهد.

وی کلنگ زنی مجموعه آموزشی و فرهنگی ورزشی سید صدرالدین پور مدرس فهادان را از برنامه‌های شاخص انجام‌گرفته توسط قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه‌الله (عج) عنوان کرد و افزود: این مجموعه با هدف زنده نگه‌داشتن این بافت تاریخی در یک زمین خیری کلنگ زنی شد.

مسئول قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه‌الله (عج) با اشاره به نقش و خدمات بسیج در وقوع سیل سال گذشته که در یزد رخ داد، گفت: کنترل و جلوگیری از گسترش بحران سیل در محلات محدوده تحت پوشش قرارگاه در سال گذشته به‌خوبی انجام گرفت.

دهقان طزرجانی یادآور شد: تخلیه آب از داخل منازل، آواربرداری، تخلیه لوازم منازل از زیر آوار، اسکان اضطراری، ارائه خدمات پزشکی، تسهیلات رهن منزل، تأمین لوازم ضروری زندگی، تدارک بسته‌های معیشتی از جمله اقداماتی بود که بسیجیان در راستای مدیریت این بحران انجام دادند.

وی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت در قرارگاه به‌طور جد دنبال می‌شود، ادامه داد: در این راستا کارگاه‌های فرزند آوری و تربیت فرزند، شناسایی و تقدیر از ۲۰۰ مادر نمونه، ارائه تسهیلات و خدمات اجتماعی مختلفی ارائه شده است.

دهقان طزرجانی انفاق و کمک‌ مؤمنانه در برهه‌های مختلف و شتافتن به یار نیازمندان را از برنامه‌های این قرارگاه اعلام کرد، افزود: تهیه و توزیع ۱۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی، تهیه ۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان، تهیه و توزیع سه هزار بسته معیشتی، تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته کمک تحصیلی از جمله خدمات این قرارگاه به نیازمندان است.

وی به حضور جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: حضور جهادی در سیل‌های سال گذشته شهر یزد، ساخت منازل افراد تحت پوشش کمیته‌امداد در محمدآباد، برگزاری اردوهای جهادی چند روزه در مناطق مختلف نشان از همت والای جهادگران این قرارگاه دارد.

مسئول قرارگاه محله اسلامی حضرت بقیه‌الله (عج) با تأکید بر اینکه بسیج به افزایش روحیه نشاط در بین مردم نیز اندیشیده است، عنوان کرد: همواره و به‌تناسب مناسبت در سطح منطقه و محله جشن‌ها، جلسات قرآن، محفل انس با قرآن، مراسم عزاداری را در دستور کار داشته‌ایم.

وی یکی از مشکلات محل را سیستم فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: تا حد امکان مطالبات مردمی را پیگیری کرده‌ایم؛ احداث چاه‌های جذبی، تعویض چراغ‌های قدیمی و نصب ال‌ای‌دی، اصلاح آسفالت کوچه‌ها، احداث کارگاه‌های اقتصادی مقاومتی از جمله اقدامات صورت گرفته برای به سرانجام رسیدن مطالبات مردمی است.

این بسیجی نمونه با تأکید بر آنکه بسیج در عرصه‌های مختلف برای پیشرفت و آسایش مردم تلاش می‌کند، اظهار کرد: درزمینهٔ اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی اعطا شده و همچنین پنج کارگاه اشتغال زنان احداث شده است.

آری این است همت والای بسیجی که چون پدر و مادر دلسوز از هر فرصتی برای خدمت به فرزندانش بهره می‌گیرد و تلاش می‌کند تا آنان را در اوج ببیند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از