حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
با انتشار مطلبی در فضای مجازی منتشر شد؛

واکنش ارشاد یزد به تغییر مجوز یک نمایش

واکنش ارشاد یزد به تغییر مجوز یک نمایش

با توجه به انتشار مطلبی در فضای مجازی در خصوص تغییر مجوز اجرای نمایش «شام آخر»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با توجه به انتشار مطلبی در فضای مجازی در خصوص تغییر مجوز اجرای نمایش «شام آخر» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در اواخر هفته گذشته و حواشی پیش آمده، ذکر چند نکته برای شهروندان گرامی به‌ویژه هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر وزین نمایش ضروری است.

در ماه‌های محرم و صفر کارهای مذهبی و مناسبتی مورد توجه کارگردانان نمایش واقع می‌شود بنابراین چند کار مذهبی درخواست صدور مجوز اجرای عموم را به اداره کل ارائه نمودند.

نمایش شام آخر از جمله اولین آثاری بود که مجوز اجرا برای 20 شب دریافت نمود و اجرای خود را از تاریخ 10 مرداد آغاز کرد و پس از صدور این مجوز، نمایش دیگر که آن هم کار مذهبی و مناسبتی ایام محرم و صفر بود آماده اجرا شد.

اما به دلیل انتخاب پلاتو برای اجرا می‌بایست پس از اتمام نمایش قبلی (شام آخر) به روی صحنه می رفت. از طرفی با توجه ایام باقی مانده از ماه صفر تعداد روزهای اجرای این اثر با مشکل روبرو می‌شد.

لذا پس از درخواست کارگردان و تیم اجرایی نمایش و به خاطر اجرای عدالت بین آثار مناسبتی که در بازه زمانی مشخص اجرا می‌شوند تصمیم بر این شد تا روزهای باقی‌مانده از ماه صفر برای دو اجرا تقسیم شود تا هر دو اثر به تعداد روز یکسان (17 روز) اجرا شوند. و این موضوع با کارگردانان هر دو نمایش مطرح گردید. ضمن اینکه برای جبران روزهای کم شده از نمایش شام آخر، اجازه اضافه کردن یک سانس در هر شب به ایشان داده شد که در مجموع تعداد سانس‌های اجرا شده بیش از 20 روزی است که در مجوز ذکر شده بود.

لذا علت بروز مسئله اخیر و حواشی آن، رونق تولیدات نمایشی استان و درخواست‌های متعدد اجرا از یک طرف و کمبود پلاتو تئاتر جهت اجرا از سوی دیگر بود و این اداره کل به دلیل محدودیت‌ها مجبور به اتخاذ تصمیماتی است که موجب ایجاد توقعاتی در بین هنرمندان گرامی می‌شود. اما قطعاً در هیچ یک از این تصمیمات تضییع حق از هنرمند و یا مسائل حاشیه‌ای مدنظر نبوده و نخواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از