حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد:

وضعیت امنیتی یزد مناسب است

وضعیت امنیتی یزد مناسب است

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه خروج اتباع بیگانه غیرمجاز به‌صورت جدی در سطح استان پیگیری می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری در استان یزد 18 هزار و300 نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز دستگیر و از استان اخراج شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، سردار عباسعلی بهدانی فرد ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد، با اشاره به اینکه پلیس باید با پا به کار بودن، سرعت و دقت در عملیات، امنیت را در کشور ارتقا بدهد تصریح کرد: خبرنگاران در کنار پلیس با انعکاس اخبار امیدبخش و با سرعت و دقت، امید و امنیت را در جامعه نشر می‌دهند.

وی ادامه داد: کار خبرنگاری تولید خبر و انتشار امید در سطح جامعه است و در سطح استان یزد خبرنگاران به رسالت و وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده‌اند.

*وضعیت امنیتی استان یزد در شرایط مناسبی است

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت امنیتی استان در شرایط مناسبی است و عاملی که باعث اخلال در امنیت استان شود وجود ندارد تصریح کرد: با هوشیاری و دقت عملی که عوامل نیروی انتظامی استان داشته‌اند علی‌رغم اینکه در سال جاری برنامه‌ها و حوادث گوناگونی در سطح کشور و استان به وقوع پیوسته، اما تمام این برنامه‌ها در امنیت کامل برگزار شده است.

*کاهش 15 درصدی سرقت در استان یزد

بهدانی فرد با تأکید به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرمانده کل انتظامی کشور، کاهش سرقت‌ها است، تصریح کرد: سرقت‌ها در سال جاری 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان یزد کاهش‌یافته است و در زمینه کشف سرقت‌ها نیز 52 درصد افزایش داشته‌ایم که نسبت به متوسط کشوری 12 درصد بالاتر است و متأسفانه بیشتر سرقت‌های یزد توسط اتباع بیگانه صورت می‌گیرد به‌نحوی‌که صددرصد سرقت‌های موبایل قاپی در سطح استان توسط اتباع بیگانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در سطح استان 54 باند سرقت و یک هزار و950 نفر سارق دستگیر شده‌اند که باعث شده حس امنیت در سطح استان افزایش نسبی داشته باشد.

بهدانی فرد تصریح کرد: در زمینه پیداکردن قاتل در قتل‌هایی که در سال جاری در سطح استان یزد به وقوع پیوسته، نسبت به مدت مشابه 100 درصد افزایش داشته‌ایم و در زمینه آدم‌ربایی که بیشتر مرتبط با مسائل مالی مواد مخدر است تمام افراد گروگان گرفته شده آزاد شده است.

*امنیت پارک‌ها و محلات یزد افزایش‌یافته است

فرمانده انتظامی استان یزد در رابطه‌ با کشف مواد مخدر در سطح استان نیز گفت: در سال جاری 4 تن و 113 کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و 3 هزار و490 نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده‌اند و همچنین 9 هزار و960 نفر خرده فروش مواد مخدر نیز دستگیر که این موضوع باعث افزایش امنیت پارک ها و محلات شده است.

وی ادامه داد: در زمینه کشف سوخت قاچاق نیز یک میلیون 162 لیتر در سال جاری کشف که نسبت به مدت مشابه 31درصد افزایش داشته است.

*کاهش 11 درصد تصادفات فوتی در استان یزد

فرمانده انتظامی استان یزد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه در بخش تصادفات به‌صورت کلی 11 درصد در زمینه تصادفات فوتی  و 7 درصد در زمینه تصادفات جرئی کاهش را شاهد بوده‌ایم تصریح کرد: در بخش برون شهری نیز 10 درصد کاهش تصادفات فوتی و 5 درصد کاهش تصادفات جرئی و در بخش درون شهری نیز 29 درصد در تصادفات فوتی و  9 درصد در تصادفات جرئی، کاهش را شاهد بوده ایم.

*بیش از 18 هزار اتباع بیگانه غیر مجاز از استان یزد خارج شدند

وی یکی از مأموریت‌های جدی نیروی انتظامی را برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز که مطالبه عموم مردم نیز است ذکر و گفت: کارفرمایان و صاحبان صنوف باید بدانند در صورت به‌کارگیری اتباع بیگانه باید هزینه سنگینی را پرداخت کنند به همین دلیل قبل از برخورد نیروی انتظامی از به‌کارگیری این افراد خودداری کنند تا مجبور به توقف فعالیت آنها نشویم و در این‌ رابطه حتی با خودروهایی که در زمینه انتقال اتباع بیگانه فعالیت می‌کنند نیز برخورد و خودروی آنها 6 الی یک سال توقیف می‌شود.

بهدانی فرد تصریح کرد: در سال جاری 18 هزار و 300 نفر از اتباع بیگانه، استان یزد را ترک کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه 93 درصد افزایش داشته است و همچنین 34 خودرویی که برای انتقال اتباع بیگانه استفاده می‌شد نیز توقیف شدند.

وی ادامه داد: بعد از حادثه فوتی که راننده مقصر آن یکی از اتباع بیگانه غیرمجاز بود در این زمینه نیز به‌صورت جدی ورود و 590 دستگاه موتورسیکلت و حدود 160 خودرو که صاحبان ایرانی داشتند ولی در اختیار اتباع بیگانه بود توقیف شد.

*کشف 161 میلیارد کالای قاچاق در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد قاچاق کالا نیز گفت: در زمینه کشف قاچاق کالا مأموران انتظامی استان موفق به کشف 161 میلیارد تومان کالای قاچاق شده‌اند که نسبت به مدت مشابه 20 درصد رشد داشته است و 17 درصد نیز نسبت به مدت مشابه رشد تشکیل پرونده را در این زمینه شاهد بوده‌ایم و همچنین 244 دستگاه خودرو قاچاق و 371 نفر دستگیر شده‌اند.

*78 درصد پرونده‌های جرائم اینترنتی در یزد منجر به کشف شده است

بهدانی فرد با تأکید بر اینکه پلیس فتا استان یزد در زمینه برخورد با جرائم سایبری و کلاهبرداری‌های اینترنتی بسیار خوب عمل کرده است تصریح کرد: در پلیس فتا استان یزد در سال جاری حدود 78 درصد پرونده‌هایی که در حوزه جرائم اینترنی تشکیل شده منجر به کشف شده است و همچنین حدود 20 درصد نیز در زمینه تشکیل پرونده شاهد کاهش بوده‌ایم؛ ولی متأسفانه یزد جزو 8 استان اول کشور در زمینه کلاهبرداری است و این در صورتی است که بالای 99 درصد کلاهبرداران اینترنتی از خارج استان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و علت آن این است که مردم یزدی به‌سادگی به افراد اعتماد می‌کنند. 

وی ادامه داد: در سال جاری شاهد 325 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی در سطح استان بوده ایم که 195 میلیارد ریال آن به صاحبان عودت داده شده و در مجموع حدود 87 درصد جرائم فضای مجازی استان مربوط به مسائل مالی است.

بهدانی فرد با تأکید بر اینکه استفاده از پابند الکترونیکی می‌تواند در کاهش جرائم تأثیر داشته باشد گفت: در سطح استان یزد پابندهای الکترونیکی دریافت و برای افرادی که بالای 4 فقره سرقت داشته باشند به‌زودی استفاده می شود.

*بیش از 375 هزار تماس با مرکز 110 یزد

وی افزود: در سال جاری 375 هزار و580 تماس با 110 استان یزد حاصل که نسبت به مدت مشابه 2درصد افزایش داشته است و از این تعداد 149 هزار و 766 تماس منجر به عملیات از سوی پلیس استان شده و همچنین 225 هزار و704 تماس نیز در زمینه اخذ اطلاعات از پلیس بوده است.

*صدور 14 هزار و400 گذرنامه زیارتی در استان یزد

وی به صدور گذرنامه زیارتی نیز اشاره و گفت: در این زمینه تاکنون 14 هزار و400 جلد گذرنامه زیارتی صادر شده است.

بهدانی فرد به ادامه‌دار بودن طرح نور اشاره و گفت: موضوع کشف حجاب به علت مسائل شرعی و سیاسی آن به‌صورت جدی از سوی پلیس پیگیری می‌شود؛ ولی خوشبختانه در سطح استان مشکل خاصی در زمینه اجرای این طرح وجود نداشته است.

*کمبود کلانتری در یزد نداریم

وی در زمینه تعداد کلانتری‌های موجود در مرکز شهر نیز گفت: در حال حاضر 8 کلانتری در مرکز شهر دایر ویک مرکز نیز در حال احداث است که با این تعداد کلانتری خوشبختانه کمبودی در زمینه ساختمان کلانتری در شهر یزد نداریم اما به علت صنعتی بودن شهر یزد و بالا بودن حقوق‌های پرداختی توسط صنایع، در سطح نیروی انتظامی با مشکل جذب نیروی جدید مواجه هستیم که در این زمینه نیز اقداماتی در دست اجرا است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از