حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
مدیرکل پست استان یزد مطرح کرد:

وضعیت نامناسب نشانی‌های پستی استان یزد

وضعیت نامناسب نشانی‌های پستی استان یزد

مدیرکل پست استان یزد با اشاره به توزیع 250 هزار مرسوله خرید اینترنتی در سال گذشته مأموران پستی استان یزد گفت: نشانی‌های پستی یزد نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بدتری دارد و بسیاری از نشانی‌های پستی مشخص نیست.

به گزارش یزد رسا، حمیدرضا آقاجانی ظهر امروز به مناسبت هفته پست در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه در دوران معاصر و علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی، فعالیت‌های پستی با کاهش روبه‌رو نبوده است اظهار داشت: امروزه بالاترین ترافیک مرسولات پستی در سطح دنیا را از لحاظ حجم و تعداد شاهد هستیم که علت این موضوع افزایش خریدهای اینترنتی توسط مردم است.

 

مدیرکل پست استان یزد افزود: پست در دوران معاصر نقش مهم و ویژه‌ای را در سطح جوامع بشری ایفا می‌کند که مهم‌ترین این نقش‌ها شامل صرفه‌جویی در زمان، افزایش بهره‌وری ملی، جلوگیری از سفرهای غیرضرور شهری، کاهش آلودگی، کوچک شد بدنه سازمان‌ها و کاهش فساد اداری است.

 

وی با بیان اینکه پست در دوران معاصر علاوه بر ارائه خدمات سنتی فعالیت‌های دیگری را نیز انجام می‌دهد تصریح کرد:  خدماتی همچون پست مستقیم،  پست جواب قبول، خدمات تجارت الکترونیک، پست نت و احراز نشانی مهم‌ترین این خدمات است.

 

آقاجانی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر سیستم‌های سخت‌افزاری این اداره کل ارتقا پیدا کرده است اظهار داشت: راه‌اندازی مدیریت پاسخگویی به شکایات، گسترش سیستم تمبر شخصی و رونمایی در سطح استان، پلاک‌کوبی چندین شهر استان یزد، ایجاد موزه تمبر، ایجاد مرکز نوآوری و همچنین حدود 3 میلیون و 400 هزار بسته را در یک سال گذشته توزیع شده است؛ یعنی به‌صورت متوسط روزانه 12 هزار مرسوله پستی در سطح استان توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: باتوجه‌به تعداد نیروها هر نامه‌رسان روزانه 120 مرسوله را توزیع می‌کند و همچنین سال گذشته یک میلیون و 600 هزار بسته از استان به مقاصد مختلف توزیع شده است و مرسولات وارده به استان  ۱۲ تا ۱۵ درصد رشد و در بخش مرسولات صادره از استان نیز ۱۰ درصد در سال گذشته رشد داشته‌ایم.

 

مدیرکل پست استان یزد در ادامه با بیان اینکه در چند روز آینده چند اقدام و خدمت  مهم در اداره کل پست ایجاد می‌شود تصریح کرد: برای رفاه مراجعه‌کنندگان شماره‌تلفن چهاررقمی 3374 ایجاد که مردم می‌توانند سؤالات پستی و سرنوشت مرسوله پستی خود مطلع شوند و همچنین رونمایی از پیک شهری با نام همیار پست  که با راه‌اندازی این پیک شهری دیگر نیاز به مراجعه شهروندان به مراکز پستی نیست و مرسولات آنها توسط مأموران دریافت و در سطح شهر توزیع می‌شود، ایجاد باجه پستی در مرکز راه‌آهن یزد، ایجاد کشیک بعدازظهر در دفتر شهید صدوقی، نوسازی و افزایش ناوگان پستی که تا چند ماه آینده انجام می‌شود.

 

وی در ادامه مهم‌ترین دلیل انباشت کارت‌های سوخت در پست را نامشخص بودن نشانی‌های پستی ذکر و خاطرنشان کرد: از تعداد کارت سوختی که وارد می‌شود حدود 10 درصد به توزیع نمی‌رسد که دلیل آن نقص نشانی است که متأسفانه علت این موضوع نیز عدم وجود پلاک در واحدهای ساختمانی است که متأسفانه در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت استان یزد در این زمینه نامناسب‌تر است.

 

آقاجانی با تأکید بر اینکه نامه‌رسان‌های استان یزد به علت تبحر حدود 96 درصد مرسولات را به مقصد می‌رسانند خاطرنشان کرد: اگر مشکلی برای نامه‌رسان آن منطقه ایجاد شود رساندن بسیاری از مرسولات به مردم به علت نامشخص نبودن نشانی با مشکل مواجه می‌شود.

 

وی به افزایش استقبال یزدی‌ها از خریدهای اینترنتی نیز اشاره و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون افزایش خریدهای اینترنتی در استان را شاهدیم به‌طوری‌که ماهانه ۱۷ هزار خرید اینترنتی در استان صورت می‌گیرد و بنا بر آمارهای ثبت شده طی یک سال اخیر در استان ۲۵۰ هزار مورد خرید اینترنتی صورت‌گرفته که توزیع کالاها توسط مأموران پست به‌موقع صورت‌گرفته است.

 

آقاجانی در پایان تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی پست، فردا دوشنبه هفدهم مهرماه، موزه پست و ارتباطات استان مستقر در چاپارخانه تاریخی میبد و نیز موزه تمبر و فلاتیک یزد مستقر در دفتر پست امام خمینی (ره) برای بازدید عموم رایگان است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از