حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
شهردار حمیدیا مطرح کرد:

پایان خرداد زمان تعیین تکلیف واحدهای ضایعاتی

پایان خرداد زمان تعیین تکلیف واحدهای ضایعاتی

شهردار حمیدیا گفت: تمام واحدهای ضایعاتی شهر حمیدیا پلمب شد و واحدهای ضایعاتی حاشیه حمیدیا نیز تا پایان خرداد باید انتقال یابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، علی مراد الله‌وردی به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه در چند سال اخیر بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرحمیدیا به اتمام رسیده است اظهار داشت: در سال گذشته 35 پروژه نیمه‌تمام شهری به پایان رسید و در اختیار همشهریان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بودجه شهرداری حمیدیا در سال گذشته 185 میلیارد تومان بود که در متمم بودجه به مبلغ 210 میلیارد تومان افزایش یافت و خوشبختانه در پایان سال مبلغ 202 میلیارد تومان از این بودجه محقق شد. 

شهردار شهر حمیدیا  با بیان اینکه برای اولین‌بار در چند سال اخیر اعتبار اختصاص‌یافته به امور عمرانی به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است تصریح کرد: 82 درصد از بودجه  شهر حمیدیا در سال 1402 صرف امور عمرانی و 18 درصد صرف امور جاری شد.

الله‌وردی وضعیت شهر حمیدیا از لحاظ مسائل فرهنگی را  قابل‌قبول دانست اظهار داشت: در شهر حمیدیا چندین گروه سرود مطرح کشوری و بین‌المللی وجود دارد که جزو افتخارات این شهر است و همچنین مجتمع فرهنگی امام علی (ع) در یک اقدام ارزشمند که مورد تقدیر مسئولان استان نیز واقع شده به آموزش سواد رسانه اختصاص‌یافته است.

شهردار یزد یکی از دل‌نگرانی‌های مردم حمیدیا را امنیت بوستان‌ها ذکر و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده اکثر بوستان‌های حمیدیا به‌صورت 3 شیفت دارای نگهبان شده و از امنیت قابل‌قبولی برخوردار شده است.

وی افزود: شهر حمیدیا از اولین شهرهای استان بوده که برنامه ۵ساله را تکمیل ارائه کرده است و در حال حاضر نیز تمام برنامه‌های خود را بر اساس این برنامه در حال اجرا دارد.

شهردار حمیدیا با تأکید بر اینکه سیل‌های دو سال اخیر خسارت قابل‌توجهی به شهر حمیدیا وارد کرده است تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود سیل یک مخزن یک هزار و 500 لیتری ذخیره آب احداث و در سیل اخیر به‌خوبی عمل کرد و مانع ورود سیل به شهر یزد شد و در همین زمینه اقدامات لازم برای احداث 2 مخزن دیگر نیز در دستور کار است.

وی به احداث 115 چاه جذبی در سال گذشته در شهر حمیدیا اشاره و گفت: طرح ساماندهی بلوار شهید دشتی جزو پروژه های شاخص شهرداری است که امیدواریم با اغنا سازی کسبه منطقه و بیان محاسن این طرح در سریع ترین زمان ممکن این پروژه نیز به سرانجام برسد.

الله‌وردیی به وجود بیش از 2 هزار و 500 صنف و مغازه مزاحم شهری در منطقه حمیدیا اشاره و افزود: یک زمین 29 هکتاری در یک منطقه مناسب برای انتقال اصناف مزاحم شهری تدارک دیده شده است ولی هنوز در اختیار شهرداری قرار نگرفته است که در صورت نهایی شدن بلافاصله کارهای انتقال این اصناف مزاحم شهری را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: با اختیاراتی که استان به شهرداری حمیدیا داده است 5 مغازه ضایعاتی مستقر در حمیدیا پلمب ولی 15 مغازه ضایعاتی در حاشیه شهر حمیدیا قرار دارد که با اختیارات داده شده و در مهلت ارائه شده به آنها تا پایان خرداد سال جاری باید مغازه خود را منتقل کنند.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه تلاش شده تا بوستان‌های ایجاد در این شهر هرکدام متناسب با کارکرد خاصی تأسیس شود گفت: بوستان شهردار و عسکری تا چند ماه آینده تکمیل و اختیار مردم قرار می‌گیرد.

الله‌وردی همچنین طی‌شدن مراحل نهایی اطلس سرمایه‌گذاری شهر حمیدیا را از دیگر برنامه‌های بزرگ این شهر ذکر و خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای جذب سرمایه‌گذاری با جدیت توسط شهرداری در حال پیگیری است و برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.

وی به اختصاص 16 میلیارد تومان اعتبار برای تملک اشاره و گفت: تکمیل خیابان امیرالمومنین(ع) و کووچه 60 بلوار شهید دشتی و کوچه شهید دشتی پور در اولویت این شهرداری قرار دارد که با جدیت پیگیری می شود. 

شهر حمیدیا یکی دیگر از چالش‌های فعلی و آینده شهر حمیدیا را کمبود پارکینگ ذکر و اظهار داشت: در محله قاسم نقی، نجف‌آباد، رحمت‌آباد، خیابان شهید الله دادی و مجموعه فرهنگسرا پارکینگ‌های متعددی برای برطرف‌شدن این چالش در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته بیش از 30 هزار مترمکعب از معابر حمیدیا پیاده روسازی انجام شده و مابقی در سال جاری پیگیری می شود گفت: اکثر معابر و کوچه های حمیدیا آسفالت است ولی  تعداد انگشت شمار کوچه که هنوز آسفالت نیست در سال جاری پیگیری می شود.

محمدرضا جعفری نجف‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهر حمیدیا در ادامه این نشست با بیان اینکه همراهی مردم در هر برنامه و اقدامی باعث پیشبرد و تسریع در روند پروژه‌ها می‌شود گفت: بودجه شهرداری حمیدیا در سال 1403 حدود 300 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که سهم عمرانی 81 و هزینه‌های جاری 19 درصد برآورد شده و امیدواریم این اعدا محقق شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از