حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد:

پیشرفت کشور حاصل تلاش جوانان نخبه کشور است

پیشرفت کشور حاصل تلاش جوانان نخبه کشور است

مشاور سابق مالکیت فکری وزارت علوم  و رئیس صندوق پژوهش و فناوری استان یزد گفت: جوانان ستون فقرات جامعه و گرداننده چرخ اقتصاد کشور و استان هستند.

محمدرضا حسینی بغداد آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه جوانان ستون فقرات جامعه و ذخیره آینده هستند، اظهار کرد: جوانان به عنوان ستون فقرات جامعه و ذخیره آینده چرخش چرخ اقتصاد کشور را حفظ خواهند کرد. 

وی افزود: جوانان نیروهای فعال جامعه هستند و در سراسر دنیا قشر جوان هر ملتی سرمایه حقیقی آن ملت محسوب می‌شود و این سرمایه‌ها نیز در زمره نیروهای موثر و مهم توسعه یافته قلمداد می‌شوند و نمی‌توان توسعه و پیشرفت ملتی را بدون این سرمایه انسانی تصور کرد. 

رئیس صندوق پژوهش و فناوری ادامه داد: هر کشوری که بخواهد در مسیر توسعه گام بردارد حتما باید از قشر جوان و نخبه خود استفاده کند و از این ظرفیت مهم نیز حمایت کند. 

حسینی تصریح کرد: برخی از کاندیدها استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور را نادیده می‌گیرند و به توانایی‌ها و ظرفیت‌های نیروی‌های داخلی آنگونه که باید ایمان ندارند؛ حفاظت از نخبگان و سرمایه انسانی باید در تمام دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کشور ایران زیست‌بوم فناوری و نوآوری نیز جوان است، تصریح کرد: حوزه زیست‌بوم فناوری کشور به صورت کلی جوان است و ورودی این حوزه نیز قشر جوان جامعه هستند. 

حسینی بغداد آبادی با اشاره به ظرفیت‌های علم و فناوری استان یزد عنوان کرد: اکثر مخاطبین ما در حوزه فناوری استان یزد جوانانی با میانگین سنی زیر ۳۰ سال است و به صورت تخصصی‌تر استان یزد در حوزه‌های فناوری اطلاعات و های_تک دستاوردهای بسیار چشمگیری را توسط این جوانان توانمند کسب کرده است. 

وی افزود: برخی از دستاوردهای این جوانان در خارج از کشور و در شرکت‌های معتبر دنیا منتشر شده است و با توجه به ظرفیت نخبگان داخلی و نیروهای بومی مسئولان کشوری و استانی باید نگاهی ویژه به این قشر مهم و اثرگذار جامعه داشته باشند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از