حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن پسته‌تر در خاتم
اداره جهاد کشاورزی خاتم اعلام کرد؛

پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن پسته‌تر در خاتم

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: کار برداشت پسته از ۱۴ هزار هکتار از باغات بارور شهرستان خاتم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی یزد،  محمدرضا تاج‌آبادی گفت: ۱۵ هزار و ۸۲۶ هکتار از باغات شهرستان خاتم به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ هزار هکتار بارور و یک هزار و ۸۲۶ هکتار غیر بارور است. 

 وی با پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۶۳ هزار تن محصول پسته تر از سطح باغات این شهرستان، میانگین عملکرد این محصول را یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین ارقام پسته خاتم، رقم‌های احمدآقایی، اکبری، اوحدی وکله قوچی است. 

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در ادامه با بیان اینکه، پسته یکی از مهم‌ترین محصولات صادراتی غیرنفتی ایران است، افزود: این شهرستان در بخش باغبانی با تولید ارقام مختلف محصول پسته، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده و با تولید بهترین و باکیفیت‌ترین پسته اکبری یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید و عرضه این محصول در بازار‌های داخلی و خارجی است. 

 وی با بیان ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب کشاورزی استان یزد نقش مهمی در توسعه کشاورزی پایدار و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از