حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس اتاق بازرگانی استان یزد خبرداد:

انتقال کارت بازرگانی شرکت‌های بزرگ استان به یزد

انتقال کارت بازرگانی شرکت‌های بزرگ استان به یزد

رئیس اتاق بازرگانی یزد گفت: کارت بازرگانی 70 شرکت بزرگ یزدی خارج از استان است که با پیگیری های انجام شده تا این لحظه چند شرکت بزرگ کارت خود را به یزد منتقل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری «یزد رسا»، مجتبی دستمالچیان در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد که با حضور استاندار، معاون وزیر صمت و صادرکنندگان یزد برگزار شد با بیان اینکه استان یزد هرچه دارد به‌واسطه مردمان سخت‌کوش و همت بالای مردم است اظهار داشت: امروز یزدی بودن تبدیل به یک برند شده است و در تمام نقاط کشور تولیدکنندگان استان یزد صاحب‌نام هستند.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید اتاق بازرگانی به مباحث آموزشی توجه ویژه شده است تصریح کرد: برای اولین‌بار در نمایشگاه‌های بین‌المللی با مشارکت شرکت‌های بزرگ یزدی پاویون ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد ادامه داد: دیدار با هیئت‌های متعدد تجاری در دوره جدید اتاق بازرگانی به‌صورت جدی پیگیری شده است و در همین زمینه نشست‌های متعددی برگزار شده است.

دستمالچیان حمایت از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در استان را یکی دیگر از برنامه‌های اتاق بازرگانی ذکر و تصریح کرد: در استان یزد هزار و 360 شرکت کارت بازرگانی آنها در یزد است و حدود 70 شرکت بزرگ استان کارت بازرگانی آنها در یزد نیست که با برگزاری جلسات متعدد امیدواریم کارت بازرگانی آنها به یزد منتقل شود و تا این لحظه شرکت فولاد ارفع و چادرملو کارت بازرگانی خود را به یزد منتقل کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌های یزدی در زمینه بازگشت ارز صادرات ناراضی هستند گفت: اگر نرخ دلار در کشور تک‌نرخی شود تمام مشکلات برطرف می‌شود و دیگر حتی فسادی در این زمینه نیز به وقوع نمی‌پیوندد.

دستمالچیان ادامه داد: بحث نوسازی و بهسازی صنایع یکی دیگر از اولویت های شرکت های یزدی است که پیشنهاد داریم به جای اینکه شرکت های جدید ایجاد شود خط تولید شرکت‌های موجود بهسازی شود تا صرفه جویی انرژی نیز صورت پذیرد.

رئیس اتاق بازرگانی یزد یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان استان یزد، تعیین سیاست ها توسط بانک مرکزی ذکر کرد و تصریح کرد: متاسفانه صادرکنندگان راه ارتباطی این بانک را نمی شناسند و اگر قرار است این سیاست گذاری ادامه پیدا کند پیشنهاد می کنیم یک نماینده در استان این بانک مستقر کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از