حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد مطرح کرد:

کشورهای غربی قصد نابودی هویت اسلامی را دارند

کشورهای غربی قصد نابودی هویت اسلامی را دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دشمنان با ترویج فرهنگ غربی و انحراف از هویت اسلامی قصد کاهش وحدت و همبستگی مسلمانان را دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، با اشاره به نقش بارزی که استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در تفرقه‌افکنی بین مسلمانان دارند اظهار کرد: دشمنان خارجی و استکبار به‌منظور تضعیف وحدت اسلامی و جلوگیری از تشکیل یک جبهه مقاومت قوی در برابر سیاست‌های استعماری و تسلط‌طلبانه صهیونیست‌ها اقدام به ایجاد تفرقه‌افکنی می‌کنند.

وی تحریک اختلافات مذهبی و فرقه‌ای را مهم‌ترین ابزار در دست صهیونیست‌ها دانست و افزود: دشمنان با بهره‌برداری از تفاوت‌ها، اختلافات مذهبی و فرقه‌ای، تلاش می‌کنند نفرت و بی‌اعتمادی را بین مسلمانان افزایش دهند و این کار با استفاده از پروپاگاندا، رسانه‌ها و حتی از طریق ایجاد و حمایت از گروه‌های افراطی و تندرو انجام می‌شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد و حمایت از جنگ‌های داخلی و دامن‌زدن به جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی مثل جنگ‌های عراق، سوریه، یمن و لیبی، باهدف خالی‌کردن منابع و انرژی مسلمانان به‌جای اتحاد و هدف‌گیری دشمن مشترک صورت‌گرفته بود. 

نجیمی به جنگ‌های روانی و اطلاعاتی دشمن از طریق استفاده از رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و جنگ‌های اطلاعاتی برای انتشار شایعات، تفرقه‌افکنی و تقویت احساسات ناسیونالیستی و قومیتی علیه وحدت اسلامی به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی این تفرقه‌افکنی یادکرد و گفت: دشمنان ما قصد دارند با ترویج فرهنگ غربی و انحراف از هویت اسلامی با ورود گسترده فرهنگ و ارزش‌های غربی به ازبین‌بردن هویت و ارزش‌های اسلامی و کاهش وحدت و همبستگی مسلمانان استفاده ببرند. 

وی گفت: برای مقابله با این تفرقه‌افکنی‌ها، لازم است مسلمانان به تقویت وحدت، افزایش آگاهی، هوشیاری، و همکاری بیشتر بین کشورهای اسلامی روی بیاورند.

نجیمی اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین مسئولیت‌های امت اسلامی در قبال مردم مظلوم غزه در این شرایط کنونی، ارائه کمک‌های فوری و انسانی به مردم غزه، شامل غذا، دارو و سایر نیازهای اساسی است. 

وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به حرکت‌های دیپلماتیک افزود: کشورهای اسلامی باید اهتمام بیشتری از طریق سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت، برای حل این بحران و افزایش فشار بر اشغالگران داشته باشند تا مانع از این‌همه جنایت علیه زنان و کودکان شوند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: رسانه‌ها و نهادهای اجتماعی نیز باید در کنار مسئولان وضعیت غزه را آشکار کنند و صدای مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند. 

نجیمی احزاب و گروه‌های اسلامی با بیان اینکه باید با هماهنگی و ایجاد یک جبهه واحد، برای حمایت از حقوق مردم غزه تلاش کنند تصریح کرد: حمایت معنوی و مادی از گروه‌های مقاومتی که در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند، نیز از دیگر وظایف است. 

وی ادامه داد: این‌گونه حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از غزه توسط مردم، مسئولان و سایر اقشار به معنای ارتقای آگاهی جهانی نسبت به ظلم‌های صورت‌گرفته و ایجاد فشار بر دولت‌های مسئول، و حمایت از حقوق بشر و کرامت انسانی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از