حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد:

کلاهبرداری به بهانه فروش حیوانات خانگی در یزد

کلاهبرداری به بهانه فروش حیوانات خانگی در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار آگهی جعلی فروش حیوانات خانگی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسن ابوالحسینی، در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه از طریق سایت دیوار قصد خرید یک پرنده را داشتم و به همین منظور مبلغی را برای فروشنده واریز کرده‌ام ولی دیگر پاسخگو نبوده، موضوع پس از کسب دستور از مرجع قضایی مورد پیگیری کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی، توانستند فرد کلاهبردار را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا ستان یزد عنوان کرد: متهم دستگیر شده ابتدا در بازجویی‌های اولیه و فنی مأموران پلیس قصد انکار جرم خود را داشت که پس از مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به جرم خود اقرار و از کلاهبرداری ابراز پشیمانی کرد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: برخی افراد سودجو با درج آگهی دروغین در سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری با دریافت ودیعه برای رزرو کالا می‌کنند در حالی که هیچ‌گونه کالایی رد و بدل نمی‌شود و فرد کلاهبردار نیز دیگر پاسخگو تماس‌ها نیست.

ابوالحسینی به شهروندان توصیه کرد: عموم مردم در صورت بروز هر گونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از