حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس پلیس آگاهی استان یزد هشدار داد:

کلاه‌برداری ارز زیارتی در شبکه‌های مجازی

کلاه‌برداری ارز زیارتی در شبکه‌های مجازی

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در خصوص کلاه‌برداری ارز و دینار زیارتی در شبکه‌های مجازی، هشدار داد.

 به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، حمیدرضا زارع ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام حج تمتع و اعزام عاشقان الهی از سراسر کشور به این سفر، اظهار کرد: ممکن است برخی از زائران به دنبال دریافت سریع و آسان مدارک هویتی مسافرتی (گذرنامه و ویزا) و ارز موردنیاز مانند دینار و دلار باشند.

وی افزود: از طرفی هم جاعلان، کلاه‌برداران و سود جویان از این فرصت سوءاستفاده کرده و در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به تبلیغ برای دسترسی سریع در اخذ گذرنامه، ویزا و تأمین ارز موردنیاز زائران کرده و به‌این‌ترتیب از آن‌ها شهروندان کلاه‌برداری کنند و یا مدارک و ارز جعلی تحویل آن‌ها دهند.

زارع گفت: به‌منظور پیشگیری از این موارد برای ورود به كشور عربستان و زیارت خانه خدا فقط گذرنامه و ویزا ضروری است و از آوردن مدارك شناسایی اضافی خودداری شود.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عكس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارك مذكور بتوان از اطلاعات آن‌ها بهره‌برداری کرد و برای دریافت ویزای کشور عربستان از طریق سامانه‌های رسمی سازمان حج و اوقاف مانند «سماح» ثبت‌نام کرده تا نسبت به صدور ویزا از طریق مراجع رسمی اقدام و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری شود.

وی ادامه داد: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزا با قیمت ارزان و در كمترین زمان ممكن توجه نکرده و مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهید؛ توجه داشته باشید كه در صورت دریافت ویزا از مراكز غیر رسمی، پلیس در مرزهای خروجی با امكانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مستقر بوده و ویزاها و گذرنامه‌های جعلی به‌راحتی شناسایی‌شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌شود.

زارع گفت: برای دریافت گذرنامه شخصاٌ به دفاتر پلیس +10 مراجعه و به‌هیچ‌عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و مؤسسات غیرمجاز تحویل ندهید و برای دریافت ارز موردنیاز به مراكز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خودداری کنید.

این مقام پلیس گفت: هنگام سفر به کشور عربستان مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار و دلار با پول ایرانی را دارند باشید؛ زیرا احتمال ارائه اسکناس جعلی از سوی جاعلان وجود دارد و در هنگام خرید برخی از اجناس در کشور عربستان مانند «گوشی تلفن» احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و در کشور ما غیرفعال باشد، وجود دارد؛ پس مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی نیز باشید.

منبع: پلیس 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از