حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در موج دوم مشارکت در انتخابات؛

گرمای 43 درجه هوا حریف حضور یزدی‌ها نشد

گرمای 43 درجه هوا حریف حضور یزدی‌ها نشد

حضور پرشور مردم یزد در موج دوم رای‌گیری، پیامی قوی به تمامی کسانی بود که به دموکراسی و حق رای باور دارند و این حضور نشان داد که مردم یزد، با وجود تمام مشکلات و چالش‌ها، برای آبادانی میهن خود هرگز از پای نمی‌نشینند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در دل تابستانی سوزان و در میان گرمای طاقت‌فرسای استان یزد، مردم این دیار همچنان ثابت کردند که اراده و عزمشان هیچگاه تحت تاثیر شرایط سخت قرار نمی‌گیرد.

با وجود دمای  ۴۳ درجه‌ای اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد مردم نیز  نه تنها در داغی سوزان آفتاب برای رای دادن صف کشیدن، بلکه با کاهش تابش نور خورشید، موج دوم حضور مردم در پای صندوق‌های رای آغاز شد و با هر قدمی که به سمت این صندوق‌ها برداشته می‌شد، حماسه‌ای نوین در تاریخ این استان رقم می‌خورد.

خورشید با تمام توان خود می‌تابید، زمین و هوا را می‌سوزاند، اما هیچ‌کدام از این عوامل نتوانست عزم و اراده مردم یزد را کم‌رنگ کند؛ از جوان تا پیر، از زن تا مرد، همه با لبخندی بر لب و شور و شعفی در دل، به سمت حوزه‌های رای‌گیری حرکت می‌کردند، در خیابان‌ها و کوچه‌ها، صفوف طولانی و پرشور مردم دیده می‌شد که با وجود گرمای شدید، صبورانه و با انگیزه منتظر نوبت خود بودند و خانواده و دوستان خود را به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق می‌کردند.

موج دوم حضور مردم در این روز، نشان از بیداری و هشیاری سیاسی و اجتماعی آنان داشت، هر رای، صدایی بود که از قلبی پر از امید و ایمان برمی‌خواست؛ مردمان یزد می‌دانستند که با هر برگه رای، سرنوشت خود و کشورشان را رقم می‌زنند و به همین دلیل، گرمای شدید و شرایط سخت آب‌وهوایی نمی‌توانست مانع حضورشان شود.

در حوزه‌های رای‌گیری، فضایی از همدلی و اتحاد حاکم بود و این اتحاد و همبستگی، نماد روشن دموکراسی و مشارکت اجتماعی است که در یزد به نمایش گذاشته شده بود و افزایش ۵ درصدی مشارکت مردم استان یزد نسبت به دور قبل نشان‌دهنده این است که این مردم نسبت به وظیفه خود آگاه هستند و هیچ فردی نمی‌تواند جلودار حضور آن‌ها باشد.

 

گرمای 43 درجه هوا حریف حضور یزدی‌ها نشد

حضور پرشور مردم یزد در موج دوم رای‌گیری، پیامی قوی به تمامی کسانی بود که به دموکراسی و حق رای باور دارند و این حضور نشان داد که مردم یزد، با وجود تمام مشکلات و چالش‌ها، هرگز از پای نمی‌نشینند و با قدرت و اراده‌ای مثال‌زدنی، در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

*بلندی سایه‌ها کوتاه‌تر از بلندی همت یزدی‌ها در حماسه حضور

در پایان روز، زمانی که آفتاب کم‌کم غروب می‌کرد و هوای داغ به خنکی نسبی می‌گرایید، حوزه‌های رای‌گیری مملو از افرادی شد که برای رای دادن آمده بودند؛ این حماسه بزرگ، بار دیگر ثابت کرد که یزد نه تنها به تاریخ و فرهنگ غنی خود افتخار می‌کند، بلکه مردمی دارد که در هر شرایطی برای آینده‌ای بهتر و روشن‌تر می‌کوشند.

 

این روز، با وجود تمام سختی‌ها و گرما، به یاد ماندنی و پر از افتخار بود و مردم یزد با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای نوین آفریدند و نشان دادند که اراده ملت همیشه پیروز است. 

 

موج دوم حضور، مهر تاییدی بر اهمیت و قدرت رای مردم و دموکراسی بود که در دل این استان کویری به زیباترین شکل ممکن تجلی یافت.

 

در لحظات پایانی روز، وقتی سایه‌ها بلندتر می‌شدند و خنکی شب آرام‌آرام جای گرمای سوزان روز را می‌گرفت، حوزه‌های رای‌گیری همچنان پر از شور و شوق مردمی بود که برای آینده‌ای بهتر و روشن‌تر مصمم بودند.

 

 حضور گسترده مردم یزد، چه در موج اول و چه در موج دوم، نشان از تعهد عمیق آنان به سرنوشت کشور و استانشان داشت. 

 

این حماسه عظیم، با صدای بلند به گوش تمام جهان رساند که مردم یزد، مردمی استوار و آگاه هستند که با همبستگی و اراده‌ای مثال‌زدنی، در ساختن آینده‌ای بهتر، بی‌وقفه تلاش می‌کنند و این روز تاریخی، برای همیشه در یادها خواهد ماند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از