حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معضلی به‌نام سرویس مدارس در یزد:

گره کور سرویس مدارس یزد بازشدنی است؟

گره کور سرویس مدارس یزد بازشدنی است؟

علیرغم تمهیدات‌اندیشیده شده از سوی مسئولان استانی در زمینه سرویس مدارس، باز هم اقبال مردم به استفاده از سرویس‌های خصوصی گرایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا، معضل تهیه سرویس مدارس برای خانواده‌ها با آغاز سال تحصیلی دغدغه‌ای به دیگر دغدغه‌های والدین می‌افزاید و در همین راستا برخی از والدین و یا مدارس اقدام به تهیه سرویس خصوصی می‌کنند که این خود باعث مشکلاتی از قبیل تغییر و افزایش نرخ سرویس مدارس، ترافیک شدید و... می‌شود.

در یک سوی این مسأله خانواده‌ها و مدارس و در سوی دیگر آن شهرداری‌ایستاده است، بنابراین نیاز به واکاوی این موضوع و یافتن حلقه گمشده و شاید کمک‌کننده در این زمینه است.

*ثبت سرویس مدارس در سامانه تعریف شده از سوی شهرداری

حامد شیشه‌بری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به وضعیت سرویس مدارس در یزد اظهار کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده، تمامی سرویس‌های عرضه شده برای آموزش و پرورش از طریق سامانه تعریف‌شده از سوی شهرداری یزد ثبت شدند و مدارس باید با مراجعه به این سامانه برای درخواست سرویس مدارس اقدام کنند.

مدیركل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری یزد افزود: در حال حاضر یکی از معضلات موجود در زمینه سرویس مدارس این است برخی از مدارس و یا والدین به صورت مستقیم با سرویس‌ها و رانندگان صحبت کردند و به صورت خصوصی اقدام به تهیه سرویس کردند.

*نظارت بر کنترل قیمت‌های سرویس مدارس انجام می‌گیرد/ سرویس‌های ثبت نشده در سامانه شهرداری جریمه خواهند شد

وی افزود: از مهمترین دلایل ثبت سرویس مدارس در سامانه شهرداری این است که توسط این سامانه تعداد سویس‌ها و وضعیت آن‌ها تحت نظارت باشد تا هم بتوان برای آینده برنامه‌ریزی بهتری کرد و هم بتوان قیمت سرویس مدارس را کنترل کرد تا بازار عرضه و تقاضا دچار تنش نشود.

شیشه‌بری تصریح کرد: بنابراین چنانچه راننده‌ای وجود داشته باشد که مستقیماً با خانواده قرارداد بسته باشد و در سامانه شهرداری ثبت نشده باشد در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به جریمه در نظر گرفته شده برای افراد متخلف عنوان کرد: سرویس‌هایی که در حال حاضر بدون مجوز ثبت در سامانه شهرداری فعالیت می‌کنند در حال شناسایی هستند و مقرر شد از طریق پلیس راهور جرایمی برای این افراد در نظر گرفته شود.

*تهیه بیش از ۸۰ مینی‌بوس برای پوشش سرویس مدارس در سطح شهر یزد

مدیركل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ مینی‌بوس برای پوشش ۱۵۰ سرویس تدارک دیده شده است، گفت: بیش از ۸۰ مینی‌بوس برای سرویس مدارس در سطح شهر یزد وجود دارد، اما متأسفانه مدارس ارتباط مؤثری را با مؤسسات مینی بوس‌رانی زیرنظر شهرداری برای تأمین سرویس خود برقرار نکردند.

مدیركل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری یزد از مدیران مدارس و مردم نیازمند به سرویس مدارس خواستار شد که برای دریافت سرویس به مدارس درخواست دهند و از این ظرفیت موجود استفاده کنند.

*گره کور سرویس مدارس در یزد آیا بازشدنی است؟

با توجه به اینکه آغاز ماه مهر با مشکلاتی از قبیل کمبود و یا نبودن سرویس مدارس همراه است، به‌نظر می‌رسد اقبال مردم به سمت استفاده از سرویس‌های خصوصی و شخصی گرایش پیدا کرده که هم‌اکنون علت مشخصی برای آن نمی‌توان یافت، اما آنچه که مُسلم است این است که امکانات لازم برای سرویس مدارس فراهم است اما مورد استقبال قرار نگرفته است که شاید دلایل آن فرسودگی این سرویس‌ها، نرخ گران نسبت به وضعیت سرویس‌ها، طولانی بودن مدت زمان انتظار برای والدین تا فرزندشان به منزل برسد و مسائلی از این قبیل باشد، اما بازهم نمی‌توان در این مورد به طور قطع دلیل آورد، زیرا یک سر این گره کور والدین و مدارس و سر دیگر آن شهرداری است.

بنابر آنچه که در این گزارش آمد، شهرداری یزد با‌اندیشیدن تمهیداتی برای کنترل قیمت سرویس مدارس و نظارت بر آن‌ها تلاش دارد تا این معضل را حل کند اما باز هم گرایش مدارس و خانواده‌ها به سمت و سوی دیگری است؛ در این موضوع چه کسی باید پاسخگو باشد را خدا داند.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از