حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
کشاورز یزدی:

گندم‌کاران یزدی ریالی دریافت نکرده‌اند

گندم‌کاران یزدی ریالی دریافت نکرده‌اند

کشاورز یزدی گفت: علیرغم اینکه برداشت گندم به صورت کامل انجام و محصول به نهادهای مرتبط تحویل داده شده تاکنون بابت گندم حتی یک هزار تومان به کشاورز پرداخت نشده است.

محمدعلی زارع خورمیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با بیان اینکه برداشت گندم به صورت کامل انجام شده است، اظهار کرد: علیرغم اینکه برداشت گندم به صورت کامل انجام و محصول به نهادهای مرتبط تحویل داده شده تاکنون بابت گندم یک ریال و حتی یک هزار تومان به کشاورز پرداخت نشده است.

وی افزود: باوجود اینکه در سال گذشته این روند وجود داشت، اما سرعت پرداخت بهتر بود؛ اما در سال جاری بی‌توجهی متولیان به امر پرداخت بیشتر شده است و گویی کشاورز را گم کرده‌اند.

این کشاورز یزدی ضمن ابراز گلایه از عدم پرداخت هزینه گندم خریداری‌شده بیان کرد: در سال جاری تمام چک‌های کشاورزان برگشت خورد و کشاورزان ضرر زیان زیادی را متحمل شدند و حتی می‌توان گفت که زندگی کشاورزان نیز برهم زده شد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم گندم برداشت شده در نهایت هزینه‌ای که به کشاورز پرداخت می‌شود بسیار کم بوده و این قیمت تنها خرج خود زمین و ماشین‌آلات می‌شود و دست کشاورز را نمی‌گیرد که بخواهد چک‌های خود را پاس کند.

زارع در پایان گفت: این تاخیر در روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کشاورزان به زندگی و شرایط کاری آن‌ها لطمه می‌زند و باعث دلسرد شدن کشاورزان می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از