حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
۱۹۰ پست برق در یزد نصب می‌شود
مدیر دفتر مهندسی شرکت توزیع نیروی برق یزد:

۱۹۰ پست برق در یزد نصب می‌شود

مدیر دفتر مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: ۱۹۰ پروژه نصب پست عمومی تا پیش از پیک بار سال آینده در دست اقدام است که دقت نظر در انتخاب ظرفیت ترانسفورماتورها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محسن مشهدی بافان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به رشد چشمگیر بارهای خانگی در سطح استان به خصوص مناطق گرم‌تر و تراکم بالای جمعیت، گفت: از این پس با بازنگری مجدد ضریب هم زمانی و رشد بار برای تعیین ظرفیت ترانسفورماتورها، پست‌های عمومی جدید با مهندسی مجدد طراحی می‌شود.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو در خصوص پست‌های یکپارچه ادامه داد: تا پیش از پیک بار سال آینده تعدادی پست یکپارچه برای مواقع بحرانی و اضطراری تجهیز و آماده شود تا در صورت نیاز از آن استفاده کنیم.

مدیر دفتر مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: بر اساس آمار بهره‌برداران، بالغ بر ۴۳ دستگاه ترانسفورماتور عمومی به دلیل افزایش دما و بار نامتعارف شبکه دچار سوختگی شده‌اند که این موضوع اهمیت بازنگری مجدد ضریب هم زمانی و رشد بار را دوچندان می‌کند.

مشهدی بافان اضافه کرد: ۱۹۰ پروژه نصب پست عمومی تا پیش از پیک بار سال آینده در دست اقدام است که دقت نظر در انتخاب ظرفیت ترانسفورماتورها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از