حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس پلیس راهور استان یزد:

۳درصد از وسایل‌نقلیه کشور در یزد حضور دارد

۳درصد از وسایل‌نقلیه کشور در یزد حضور دارد

رئیس پلیس راهور استان یزد از حضور ۳درصد از کل وسایل نقلیه کشور در استان یزد خبر داد.

مهدی زارع در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به اینکه ۳درصد از کل وسایل نقلیه کشور در استان یزد حضور دارد، اظهار کرد: ۴۷ هزار و ۴۶۵ خودرو در استان یزد و در سال جاری تعویض پلاک شده‌اند که این آمار در ماه گذشته ۶هزار و ۴۰۹ خودرو بود که شامل تمامی خودروهای تعویض پلاک شده جدید، صفر و کارکرده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به بیشترین علت تصادفات در استان یزد تصریح کرد: بیشترین علت تصادفات در استان یزد به علت عدم رعایت حق تقدم است و پس از آن عدم توجه به جلو و جوانب است که همین دو مورد عنوان شده تنها ۷۰ درصد علت تصادفات در یزد را شامل می‌شوند.

زارع عنوان کرد: استفاده از تلفن همراه، صحبت با دیگران، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی و ... از جمله بیشترین عوامل برهم‌زننده حواس راننده و در نهایت عدم توجه به جلو و جوانب است.

وی تصریح کرد: موتورسیکلت‌ها با  آمار تصادف ۶۷درصد، وسیله نقیله‌ای است که بیشترین حضور در تصادفات را دارد و پس از آن خودرو پژو و انواع آن بیشترین تصادف را داشته است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به آمار تصادفات درون شهری اظهار کرد: ۷۶ درصد از تصادفات شهری در معابر اصلی شهر شامل خیابان‌های اصلی و بلوارهای اصلی شهر رخ می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از