حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل امور بانوان استانداری یزد خبر داد:

۵۰۳ زوج یزدی در انتظار وام ازدواج

۵۰۳ زوج یزدی در انتظار وام ازدواج

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تعداد وام ازدواج اعطا شده در سال جاری را یک هزار و ۶۷۹ مورد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۵۰۳ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار دارند.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با وضعیت پرداخت وام ازدواج در استان یزد اظهار کرد: به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد، در سال‌ جاری، سهمیه تسهیلات ازدواج به‌صورت ماهیانه و به‌طور مستقیم از سوی بانک مرکزی به شعب بانک ابلاغ می‌شود. 

وی گفت: مدیریت پرداخت تسهیلات به‌طور کامل بر عهده بانک مرکزی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری به‌طور میانگین ۴۵.۵۵ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی تعداد وام ازدواج اعطا شده در سال جاری را یک هزار و ۶۷۹ مورد و با مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ۵۰۳ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار ارائه‌شده، درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان است، افزود: این در حالی است که اکثر بانک‌های استان، بیش‌از ۹۵ درصد از اعتبارات مربوط به وام ازدواج را تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است.

حسینی‌مطلق در مورد اعطای وام ازدواج طی دو سال گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ هزار و ۳۱۹ وام به مبلغ یک هزار و ۷۷۰میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد ادامه داد: میزان پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۰ هزار و ۳ مورد به مبلغ ۲ هزار و یک میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه، به‌طور میانگین ۷۷.۸۲ درصد از متقاضیان تسهیلات ازدواج، وام خود را دریافت کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تعداد وام ازدواج اعطا شده در دولت سیزدهم در استان یزد را ۲۴ هزار و ۱۱۴ مورد اعلام کرد و افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب وام ازدواج در دولت سیزدهم در استان یزد پرداخت شده است.

حسینی‌مطلق تصریح کرد: طی یک ماه اخیر به‌دلیل جا‌به‌جایی دولت و الزامات مرتبط با تغییر مسئولیت‌ها، فرآیند پرداخت وام‌ها متوقف و با تزریق اعتبار و اختصاص سهمیه جدید به بانک‌ها فرآیند اعطای وام به روال قبلی خود باز خواهد گشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از