حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه یزد مطرح کرد؛

۵۶  زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک‌های مردمی

۵۶  زندانی جرائم غیرعمد چشم‌انتظار کمک‌های مردمی

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد گفت: هم‌اکنون ۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که مشمول کمک ستاد دیه هستند.

سید مسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۵۶ مددجو مشمول کمک ستاد مردمی دیه استان یزد در زندان به سر می‌برند که مبلغ بدهی آن‌ها به‌میزان ۱۶۳ میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: از  ۱۶۳ میلیارد تومان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد، مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان در قالب قبولی اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان تأمین شده و همکاران در کمیته صلح و سازش ستاد در تلاشند تا با جلسه با شکات مبلغ بیشتری از آن را گذشت اخذ کرده تا زمینه آزادی مددجویان مشمول کمک ستاد مردمی دیه از زندان فراهم شود.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در زمینه آزادسازی زندانیان غیرعمد از ابتدای امسال تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون زمینه آزادی ۷۵ زندانی غیر عمد فراهم شده است. رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۴۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۱۳۱ میلیارد تومان و مابقی این مبلغ از منابع ستاد مردمی شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷۵ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی در مورد تفکیک جنسیتی زندانیان آزادشده در سال‌جاری گفت: از این تعداد ۹ مددجو زن و ۶۶ مددجو مرد بودند.

عظیمی در مورد جرم زندانیان آزاد شده بیان کرد: از این افراد ۴۸ مددجو مربوط به محکومان مالی، تعداد ۱۸ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۷ مددجو مربوط به نفقه، تعداد یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

وی در مورد نحوه کمک مردم به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تشریح کرد: هر فرد به هر میزانی که تمایل داشته باشد، می‌تواند مبلغی را به این منظور در نظر بگیرد. 

عظیمی ادامه داد: وقتی در خبرها منتشر می‌شود که کمکی با مبلغ پایین صورت گرفته و زمینه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد فراهم شده است، بدان معنا نیست که فرد بدهی با مبلغ پایین داشته است؛ لازم به ذکر است، مبلغ بدهی تمام زندانیان جرائم غیرعمد در استان یزد، بالاتر از ۵۰ میلیون تومان است؛ اما افراد با هر توان مالی و به هر میزان که کمک کنند، در آزادسازی آنان دخیل خواهند بود؛ چرا که این کمک‌ها قطره قطره جمع شده و زمینه آزادی یک زندانی غیرعمد را فراهم می‌کند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آگاه‌سازی جامعه و تلاش برای جلوگیری از ورود افراد به زندان، تصریح کرد: در این راستا ستاد دیه استان یزد پویش‌های مختلفی راه‌اندازی کرده است؛ پویش «سهم من صد» در ایام ماه مبارک رمضان اجرا شده و در نتیجه آن پنج مددجو آزاد شدند.

عظیمی با بیان اینکه در قالب پویش «بخشش کریمانه» که ویژه دهه کرامت برگزار شد، ۲۶ مددجو آزاد شدند، اظهار کرد: طی برپایی دو پویش «نذر حسینی» و «قدم قدم تا آزادی» که ویژه ایام ماه محرم و صفر برگزار شد، ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد رهایی یافتند. 

وی با اشاره به اینکه برخی پویش‌های راه‌اندازی شده در طول سال ادامه دارد، گفت: در پویش «دوشنبه‌های رهایی» افراد ضمن بازدید از خانه‌های قدیمی استان یزد مبلغی را به آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص می‌دهند؛ همچنین نیکوکاران هر پنج‌شنبه به نیابت از درگذشتگان مبلغی را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اهدا می‌کنند. 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از