حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مطابق با سرشماری انجام شده؛

۹.۸ درصد جمعیت استان یزد سالمند هستند

۹.۸ درصد جمعیت استان یزد سالمند هستند

مطابق با سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، جمعيت سالمندان ۶۰ سال به بالا در استان یزد ۸.۸ درصد و بر اساس سامانه سیب وزارت بهداشت، تا پایان سال ۱۴۰۱بيش از ۱۳۲ هزار نفر يعنی ۹.۸ درصد كل جمعيت استان را سالمندان تشكيل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از وبدا یزد، مسعود شریفی همزمان با نهم مهرماه (اول اکتبر) روز جهانی سالمند گفت: شيوه صحيح زندگی كه منجر به سالمندی سالم و فعال می‌شود روشی است كه بايد از مراحل اوليه جنينی آغاز شود تا بتوان از عوارضی مانند معلوليت‌ها و بيماري‌های مزمن در دوران سالمندی پيشگيری کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد افزود: مراقبت هايی بهداشتی درمانی كه سالمندان به آن نياز دارند امر مهمی است كه می‌تواند بسياری از مشكلات ناشی از تغييرات دوران سالمندی را كنترل و سلامتی سالمندان را حفظ کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مراکز بهداشتی استان خدمات متعدد برای سالمندان به صورت رایگان ارائه می‌شود که شامل برنامه بهبود شیوه زندگی سالم (آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی)، غربالگری مراقبت از نظر فشارخون (۶۰ سال و بالاتر)، غربالگری تغذیه در سالمندان و غربالگری افسردگی سالمندان (۶۰ سال و بالاتر ) است. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از