حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
سرپرست سازمان حمل‌و‌نقل شهرداری یزد:

20 درصد تاکسی‌های یزد غیرفعال هستند

20 درصد تاکسی‌های یزد غیرفعال هستند

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از غیرفعال بودن 20 درصد از تاکسی‌های یزد خبر داد.

مهدی فعالی در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» با اشاره به میانگین بالای عمر تاکسی‌های شهر یزد اظهار کرد: در شهر یزد تاکسی‌هایی وجود دارند که عمر تقریبا ۳۰ ساله دارند، اما میانگین عمر تاکسی‌های این شهر پایین‌تر از ۱۲ سال است.


سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ادامه داد: در سال گذشته نوسازی ۲۵۰ تاکسی انجام شد و با توجه به اینکه تعداد کل تاکسی‌های شهر یزد هزار و ۵۳۳ عدد است، تاکنون نوسازی یک ششم تاکسی‌های یزد در سال گذشته انجام شده است.


وی با بیان اینکه نوسازی تاکسی‌های شهر یزد در سال جاری نیز همچنان ادامه دارد، گفت: در سال جاری نیز نوسازی ۲۵۰ تاکسی دیگر در حال انجام است و این نوسازی با اعطای وام کم بهره صورت می پذیرد.


فعالی عنوان کرد: با این اتفاق نزدیک به ۳۳درصد تاکسی‌های سطح شهر یزد نیز نوسازی خواهند شد و میانگین عمر تاکسی‌ها به زیر ۱۰ سال خواهد آمد و با توجه به این که فرسودگی ماشین‌های سواری ۱۰ ساله است، بنابراین عمر تاکسی‌های سطح شهر به میزان قابل قبولی خواهد رسید.


سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با بیان اینکه برنامه این سازمان تا سال ۱۴۰۴ کاهش میانگین عمر تاکسی‌های یزد به کمتر از هفت سال است، گفت: در نوسازی این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش است تا به سایر موارد مانند رسیدگی به کمبود تاکسی‌های شهری نیز پرداخته شود، زیرا نحوه سفر مردم در درون شهر تغییر کرده و باید با توجه به این تغییرات اقدامات لازم را انجام داد و این تاکسی‌ها به چرخه اصلی خود باز گردند.


وی ادامه داد: یکی از تعهداتی که از گیرندگان وام نوسازی گرفته می‌شود این است که علاوه بر انجام سرویس مدارس نیز سرویس خطی یا گردشی در سطح شهر داشته باشند؛ این اقدام به نوعی کمک‌کننده به فرد برای نوسازی تاکسی خود، کم شدن هزینه‌های نگهداری تاکسی و حمل و نقل عمومی شهر است.


فعالی با اشاره به آماری از تاکسی‌های غیرفعال در سطح شهر عنوان کرد: کمتر از ۳۰۰ تاکسی و به نوعی ۲۰ درصد تاکسی غیرفعال در سطح شهر وجود دارد که این تاکسی‌ها رصد شده و به رانندگانشان پیامی مبنی بر ورود به چرخه حمل و نقل حداکثر تا پایان آذرماه و شروع به سرویس‌دهی نیز داده شده است.


وی ادامه داد: بنابر قانون اگر راننده تا تاریخ مقرر شده اقدام به فعالیت نکند، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد می‌تواند اقدامات لازم را برای ورود ماشین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر یزد انجام دهد.


سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد تصریح کرد: تاکسی‌های غیرفعال به تاکسی‌هایی گفته می‌شود که سرویسی در راستای حمل و نقل عمومی انجام نمی‌دهند و در برخی موارد به دلیل فرسودگی ماشین، این خوابیدگی ماشین قابل قبول است، زیرا برخی از تاکسی‌ها با توجه به مدل ماشین و عمر آن وارد این چرخه عدم فعالیت شده‌اند.


فعالی با بیان اینکه در حال حاظر صد تاکسی پیکان در شهر وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۷۰ تاکسی مدل پیکان دیگر توان ادامه فعالیت ندارند و این افراد در اولویت نوسازی ماشین‌ قرار دارند.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از