حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد:

32 میلیارد مطالبات گندم‌کاران یزدی به‌زودی پرداخت می‌شود

32 میلیارد مطالبات گندم‌کاران یزدی به‌زودی پرداخت می‌شود

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تاکنون 96 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 75 درصد مطالبات کشاورزان یزدی پرداخت شده و نزدیک به 32 میلیارد تومان مابقی آن به زودی پرداخت می‌شود.

یدالله جوادپور در گفتگو با یزدرسا با اشاره به افزایش 5.5 برابری خرید تضمینی گندم در استان یزد نسبت به سال گذشته گفت: مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان یزدی در سال جاری 8 هزار و 553 تن بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 400 درصد افزایش داشته و استان یزد بعد از بوشهر امسال بیشترین جهش و افزایش خرید تضمینی گندم را نسبت به سال گذشته در کشور داشته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، مروست و بهاباد بوده است، افزود: از مجموع گندم خریداری شده در استان نزدیک به 4 هزار تن از کشاورزان خاتم، نزدیک به 3 هزار تن از کشاورزان ابرکوه و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان خریداری شده است.

 وی با بیان اینکه امسال هر کیلوگرم گندم 15 هزار تومان به صورت تضمینی از کشاورز خریداری شده است، ادامه داد:  ارزش مجموع گندم خریداری شده از کشاورزان یزدی 128 میلیارد تومان  بوده که تاکنون 96 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 75 درصد مطالبات کشاورزان یزدی پرداخت شده است و نزدیک به 32 میلیارد تومان آن به زودی پرداخت می‌شود.

 جوادپور با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان برای خرید تضمینی گندم همکاری داشتند، افزود: هشت مرکز خرید در سطح استان کار خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند که شامل سه مرکز در شهرستان خاتم و مروست، سه مرکز در شهرستان ابرکوه، یک مرکز در بهاباد و مرکز سیلوی یزد در مرکز استان محل خرید گندم شهرستان‌های تفت، مهریز، میبد و اردکان است.

وی یادآور شد: کل سطح زیر کشت در استان 9 هزار و 310 هکتار بوده که در هر 11 شهرستان استان کاشت انجام شده و امسال 35 هزار و 800 تن گندم از اول تیرماه تا آخر مردادماه از سطح استان برداشت شده است و با توجه به خوش بارانی در فصل پاییز و زمستان سال گذشته یزد افزایش عملکرد و محصول را در سطح زیر کشت گندم در استان داشتیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از