حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل امور بانوان استانداری یزد:

642 یزدی در صف انتظار وام فرزندآوری

642 یزدی در صف انتظار وام فرزندآوری

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تعداد وام فرزندآوری اعطا شده در سال جاری را یک هزار و 463 مورد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 642 نفر در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری قرار دارند.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» در رابطه با وضعیت اعطای وام فرزندآوری در استان یزد اظهار کرد: به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد، در سال‌ جاری، سهمیه تسهیلات فرزندآوری به‌صورت ماهیانه و به‌طور مستقیم از سوی بانک مرکزی به شعب بانک ابلاغ می‌شود. 

وی گفت: مدیریت پرداخت تسهیلات به‌طور کامل بر عهده بانک مرکزی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری به‌طور میانگین ۳۵.۳۶ درصد از متقاضیان تسهیلات فرزندآوری وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی تعداد وام فرزندآوری اعطا شده در سال جاری را یک هزار و ۴۶۳ مورد و با مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ۶۴۲ نفر در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری قرار دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار ارائه‌شده، درصد وام گیرندگان به کل متقاضیان است، افزود: این در حالی است که اکثر بانک‌های استان، بیش‌از ۹۵ درصد از اعتبارات مربوط به وام فرزندآوری را تا بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است.

حسینی‌مطلق در مورد اعطای وام فرزندآوری طی دو سال گذشته بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ هزار و ۷۷۰ وام به مبلغ  ۷۰۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد ادامه داد: میزان پرداخت وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۱ هزار و ۷۳۹ مورد به مبلغ ۷۳۴ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه، به‌طور میانگین ۷۶.۳۵ درصد از متقاضیان تسهیلات فرزندآوری، وام خود را دریافت کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد تعداد وام فرزندآوری اعطا شده در دولت سیزدهم در استان یزد را ۳۰ هزار و ۱۱۴ مورد اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب وام فرزندآوری در دولت سیزدهم در استان یزد پرداخت شده است.

حسینی‌مطلق تصریح کرد: طی یک ماه اخیر به‌دلیل جا‌به‌جایی دولت و الزامات مرتبط با تغییر مسئولیت‌ها، فرآیند پرداخت وام‌ها متوقف و با تزریق اعتبار و اختصاص سهمیه جدید به بانک‌ها فرآیند اعطای وام به روال قبلی خود باز خواهد گشت.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از