حالت تاریک
دوشنبه, 14 خرداد 1403

موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد

موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد

مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فقدان دو عضو شهید آن ( آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم) برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری طبق روال از پیش تعیین شده امروز سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) با حضور منتخبان جدید این مجلس و در فقدان دو عضو شهید آن ( آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نماینده خراسان جنوبی و آیت الله آل هاشم نماینده آذربایجان شرقی) برگزار شد.

در این مراسم صندلی های رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و شهید آیت الله سید محمد علی آل هاشم مشکی پوش و با گل مزین شده است.

این مراسم با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری ، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، محمد باقر قالیباف رییس مجلس، حجت الاسلام غلامحسین اژه ای رییس قوه قضاییه، جمعی از وزیران دولت برگزار شد.

در این مراسم همچنین غلامعلی حداد عادل، محمدرضا عارف و علی لاریجانی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق و اعضای شورای نگهبان حضور دارند.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، هیات رییسه سنی مجلس خبرگان که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است (آیت الله موحدی کرمانی رییس هیات رییسه سنی و آیت الله ابوالقاسم وافی، حجت الاسلام محمدرضا فلاح تفتی، حجت الاسلام محمد حسین بیاتی) در جایگاه قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبری پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.

در ادامه نمایندگان دوره جدید این مجلس در برابر قرآن و قانون اساسی سوگند یاد کردند.

همچنین در پایان آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با تبریک به نمایندگان منتخب و تسلیت به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، اظهار کرد: شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری بود که یقین دارم تمام تلاش خود را به کار می‌بست تا کشور را از مشکلات و سختی‌ها نجات دهد. آرزو داریم خداوند این شهید عزیز و شهدای همراه ایشان را با اهل بیت (ع) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس محشور کند.

وی افزود: گرچه آیاتی از قرآن درباره شهدا نازل شده اما مرگ‌هایی هم داریم که شباهت به شهادت دارند، کسانی که خود را در راه خدمت، وقف می‌کنند مراتب بالایی دارند. از خداوند تقاضای علو درجات برای این شهدای عزیز داریم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم ما را به خودمان وانگذارد، اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان خبرگان مراقب باشند که هر جمله، عمل و رفتارشان در پیشگاه الهی ضبط می‌شود و همه باید در مسیر الهی گام برداریم تا به مردم خدمت کنیم.

موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با ۵۵ رای به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله موحدی کرمانی برای مدت ۲ سال رییس این مجلس خواهد بود.

گفتی است؛ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر برگزار شد.

منبع: راه دانا

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از