حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد:

آتش ضایعات همچنان در یزد شعله‌ور است

آتش ضایعات همچنان در یزد شعله‌ور است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: ثبت ۸۵۳ مورد حریق ضایعات در ۹ ماهه سال جاری و در صدر قرار داشتن عملیات اطفای حریق ضایعات هشداری جدی برای ایمنی شهر محسوب می‌شود.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد؛ سعید پاک‌سرشت گفت: ثبت ۸۵۳ مورد حریق ضایعات در ۹ ماهه سال جاری و در صدر قرار داشتن عملیات اطفای حریق ضایعات هشداری جدی برای ایمنی شهر محسوب شده و مدیریت مراکز تجمیع ضایعات را ضروری می‌سازد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به رشد چشمگیر حریق ضایعات در سال جاری نسبت به سال قبل، بر ضرورت ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات و هدایت آنها به خارج از شهر با توجه به مجاورت فعلی آنها با منازل مسکونی و خطر گسترش آتش تأکید کرد.

وی با اشاره به عمدی بودن بسیاری از این حریق‌ها برای تفکیک ضایعات، نظارت بر عملکرد متولیان این مراکز از سوی اتحادیه‌ مربوطه را ضروری دانست.

پاک‌سرشت همچنین اضافه کرد: علاوه بر این موارد، برای اطفای حریق ضایعات باید از آب که مایه ارزشمندی خصوصا در شهر کویری یزد است استفاده کرد در حالی که با کمبود آب مواجه هستیم.

وی همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوزاندن ضایعات را مورد توجه قرار داد و افزود: در این موارد نباید فرسودگی و استهلاک خودروهای آتش نشانی و عدم امکان خدمات‌رسانی به حوادث دیگر را نیز در این آتش‌سوزی‌های عمدی نادیده گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از