حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد خبر داد:

آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در یزد

آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در یزد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد از آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در این شهرستان و توسط بازرسان بهداشت محیط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان یزد، سید علی اکبر موسوی ندوشن گفت: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در شهرستان یزد همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفندماه آغاز و تا بیست و پنجم فروردین با بازرسی‌های کارشناسان بهداشت محیط ادامه دارد.

وی افزود: طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ با طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان یکسان شده است که در مجموع، هدف، تشدید بازدیدها و نظارت‌های بهداشتی از کلیه اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، نمازخانه‌ها، مراکز حساس و مراکز اقامتی و ... است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد تصریح کرد: بازدید و نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط در قالب ۱۷ تیم در این ایام انجام می‌شود و همچنین بازرسی‌های مشترک با ادارات مرتبط در برنامه کشیک‌های نوروزی در نظر گرفته شده است.

موسوی بیان کرد: تعداد کل واحدهای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان یزد بیش از ۱۵ هزار واحد است که از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار و ۶۰۰ بازدید انجام شده، دو هزار و ۳۱۰ اخطار کتبی صادر، تعداد ۹۶۰ واحد به مراجع قضایی معرفی و ۱۰۱ واحد متخلف پلمب شده‌اند.

وی گفت: سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هرگونه تخلف بهداشتی،درمانی و دارویی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از