حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه موقت یزد مطرح کرد؛

ابرقدرت‌های دنیا محتاج صنایع دفاعی ایران هستند

ابرقدرت‌های دنیا محتاج صنایع دفاعی ایران هستند

امام جمعه موقت یزد گفت: ابرقدرت‌های دنیا یا محتاج به صنایع دفاعی ما شده‌اند یا این که حداقل به قدرت بازدارندگی در برابر آنها دست یافته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، آیت الله سید محمد رضا مدرسی در خطبه‌های این هفته جمعه شهر یزد مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن را گرامی داشت و گفت: خدا را شاکریم که این عزیزان را به آغوش ملت بازگرداند، اگر چه مصیبت‌های زیادی را تحمل کردند و چه بسا سال‌های سال در چنگال ستمکارترین افراد گرفتار بودند ولی با روحیه قوی و با ایمان قوی در برابر آنها ایستادگی و مقاومت کردند و دشمن را زبون کرده و حتی برخی از آنها نیز در این راه جان دادند.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت ۲۸ مردادماه، آن را درس بزرگی برای ملت ایران خواند و اظهار کرد: البته متاسفانه این درس بزرگ برای برخی افراد نه تنها درس نیست بلکه ضد درس شده است و همان موقع نیز برخی می‎دانستند و می‌توانستند مانع این گرفتاری شوند ولی مشکلات و مصیبت‌هایی برای کشور اتفاق افتاد که هنوز هم جبران کافی آنها نشده است.

وی افزود: مهمترین دستاورد آن دولت، ملی کردن نفت بود؛ نفتی که در دست بیگانگان بود و آن زمان انگلیس تمام کارهایی که امروز آمریکا با کمک کشورهای اروپایی بر علیه کشورمان انجام می‎دهد، یعنی تحریم‌های نفتی را بر کشورمان تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته آن روز با امروز یک تفاوتی نیز داشت؛ این که دکتر مصدق به عنوانی کسی که در مصدر قوه مجریه حکومت سلطنتی حاکم بود، تصور می‌کرد با پناه بردن به آمریکا در مقابل تهدیدها و تحریم‌های انگلیس نجات پیدا کند.

مدرسی با بیان این که رئیس جمهور وقت آمریکا در آن زمان «ترومن» فرد خبیثی که دستور بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را صادر کرد، بود گفت: متاسفانه آن زمان نیز خواسته‌های مصدق به دلیل پناه بردن به حکومتی بیگانه مانند آمریکا هیچ وقت محقق نشد و  همانند برجام با وجود مذاکرات و مطالبات فراوان هیچگاه به سرانجام نرسید.

وی این پناه بردن مصدق به امریکایی‌ها در برابر انگلیسی‌ها را به مثابه پناه بردن از یک گرگ به گرگی دیگری دانست و گفت: آمریکایی‎ها نه تنها به حکومت مصدق کمک نکردند بلکه کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند و حتی بخشی از کودتا را به دست خود نخست وزیر ایجاد کردند به طوری که با فریب دادن وی و بهانه کردن امنیت کشور،‌ طرفداران دولت ملی را نیز از میدان به در کردند.

امام جمعه موقت یزد به مصیبتهای وارده به کشورمان با تسلط حکومت پهلوی پس از حوادث اشاره کرد و گفت: باید بیدار باشیم چرا که قطعاً استقلال، عزت و شرافت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی هزینه دارد و طبیعی است که دشمن با تحریم‌ها مانع خواهد شد ولی آیا پناه بردن به کسی که ما را به خاطر مستقل شدن تحریم‎کرده،‌ مشکل‌گشا خواهند شد؟

وی با بیان این که مشکلات را با توکل به خداوند و سرانگشت پر هنر این ملت باید حل کرد، عنوان کرد: ۳۱ مردادماه مصادف با روز صنعت دفاعی کشور است؛ آنگاه که جمهوری اسلامی به خود اتکا کرد، ابرقدرتهای دنیا یا محتاج به صنایع دفاعی ما شدند یا این که حداقل به قدرت بازدارندگی در برابر آنها دست یافتیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که زمانی تمام تسهیلات ما از همان کشورها وارد می‌شد ولی امروز همان‌ها در رقابت با یکدیگر بر خرید پهپادها و موشکهای نقطه زن کشورمان هستند،‌ گفت: قطعاً چنین اقداماتی، سختی‌های خاص خود را دارد.

آیت الله مدرسی با تاکید بر این که اقتصاد امروز کشورمان در دنیا یک اقتصاد قابل اعتنایی است و نباید در این باره سیاه‌نمایی کنیم، گفت: باید از اتفاقاتی مانند ۲۸ مرداد درس بگیریم و در چاله فریب این کشورها دوباره قرار نگیریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از