حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
ابلاغ تصمیم ارزی دولت برای ارز صادراتی فلزات
مدبرکل دفتر صنایع معدنی صمت عنوان کرد:

ابلاغ تصمیم ارزی دولت برای ارز صادراتی فلزات

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: با ابلاغ دولت، تمامی گروه فلزات کشور می‌توانند از ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صمت یزد، امیر علیقلی زاده در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان یزد گفت: این طرح بدین صورت است که مجموعه حوزه فلزی کشور به‌صورت یک گروه در نظر گرفته شدند و شرکت‌های تولیدکننده و نیز مصرف‌کننده ارزی، مشخص و به بانک مرکزی اعلام می‌شوند و تمامی این شرکت‌ها مختار هستند که به میزان ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را مورداستفاده قرار دهند. 

وی افزود: استفاده ۱۰۰ درصدی این ارز بدین معنی است که اگر شرکتی ارز مازاد بر نیاز وارداتی و تأمین مواد اولیه، تأمین کسری انرژی، ماشین‌آلات، قطعات و تجهیزات خود داشته باشد، می‌تواند به نرخ توافقی کوتاژ‌های صادراتی خود را در سامانه مبادله ارزی به سایر شرکت‌ها واگذار کند. 

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اظهار داشت: با این کار، تمام ارز مجموعه صنایع معدنی ما در بخش فلزی، در داخل همین بخش در گردش است و ارز مازاد هم با نظر وزارت صمت و همکاری بانک مرکزی به سایر کالا‌ها می‌تواند اختصاص داده شود. 

صادقیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: تا یک ماه آینده طرح پایش و رصد واحد‌های صنعتی انجام می‌شود و مجوز واحد‌های راکد لغو و یا به افرادی واگذار می‌شود که می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت داشته باشند. 

همچنین در این نشست مدیران واحد‌های معدنی و صنعتی به بیان مشکلات خود در خصوص تأمین ارز، مسئله صادرات کالا‌ها... پرداختند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از