حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

اجرای طرح سلامت نوروزی در یزد

اجرای طرح سلامت نوروزی در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین‌ماه سال بعد با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری، غيراداری و روزهای تعطیل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، دکتر محسن میرزائی با اعلام این خبر افزود: این طرح در ایام نوروز و ماه رمضان با اولویت نظارت بر مراکز، اماکن حساس و همچنین نظارت بر سامانه‌های آبرسانی هم‌زمان با سراسر کشور در استان یزد اجرا می‌شود. 

وی هدف از اجرای طرح سلامت نوروزی را حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به‌منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی برشمرد. 

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه اجرای طرح سلامت نوروزی جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است افزود: ارکان اصلی برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان شامل سه محور هماهنگی و مشارکت‌های درون بخشی و بین‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی، پایش، نظارت، بازرسی و گزارش‌دهی است.

دکتر میرزائی ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۰۶ تیم بازرسی مشغول فعالیت هستند که شامل ۱۶۱ نفر از همکاران بهداشت محیط در کلیه شهرستان‌های تابعه استان یزد است که درگیر برگزاری هر چه‌بهتر برنامه هستند. 

وی تصریح کرد: در این طرح، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، منابع و مخازن تأمین آب آشامیدنی، کنترل مواد غذایی با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی و… انجام می‌شود.

وی همچنین از اجرای مانور برنامه سلامت نوروزی در کلیه شهرستان‌ها از تاریخ ۱۵ اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سلامت محیط است که با اجرای آن اهمیت بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بیشتر به عموم مردم آموزش داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه از همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره‌تلفن ۱۹۰ داخلی ۲ تماس حاصل کرده و مشکل بهداشتی خود را مطرح نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از