حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد عنوان کرد:

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین گرد‌همایی صلح‌آمیز جهان است

پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین گرد‌همایی صلح‌آمیز جهان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حضور شیعیان، اهل‌سنت و مسیحیان در کنار هم در پیاده‌روی اربعین پیام بسیار قدرتمندی درباره وحدت، صلح، انسانیت و احترام متقابل دارد

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» اظهار کرد: سال‌های متمادی شاهد قوت‌گرفتن پیاده‌روی اربعین به‌عنوان یک رویداد بزرگ مذهبی هستیم و میلیون‌ها نفر از مسلمانان و غیرمسلمانان از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد: حضور شیعیان، اهل‌سنت و مسیحیان در کنار هم در این مناسبت معنوی دوشادوش یکدیگر در این مسیر سخت پیام‌های متعدد و چندلایه دارد از جمله وحدت و همبستگی تمام ادیان در راستای ارزش‌های معنوی است به‌نوعی افراد با هر تفاوت‌های مذهبی، در یک امر بزرگ و معنوی با هم متحد شوند و حرکتی جریان‌ساز ایجاد کرده و کاخ ستم دشمنان را به لرزه بيندازند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: این جریان نشان‌دهنده صلح و دوستی دین اسلام با سایر ادیان الهی و توحیدی است و افرادی که از مذاهب مختلف در این رویداد شرکت می‌کنند، پیامی از صلح و احترام متقابل ارسال می‌کنند. 

نجیمی با اشاره به اینکه در این مراسم عظیم هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان در کنارها برای زائران امکانات و خدمات رفاهی تدارک می‌بینند که نشان از انسانیت مشترک در این جریان حکایت می‌کند. افراد و زائران در ابن مسیر از تمامی اقوام و مذاهب در کنار هم می‌نشینند، غذا می‌خورند و با یکدیگر تعامل می‌کنند که نشان‌دهنده توانایی‌های بالقوه برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان است و تکریم مشترک ارزش‌های انسانی را روایت می‌کند. 

وی پیاده‌روی اربعین را یک موقعیت خوب برای تکریم و گرامیداشت ارزش‌های انسانی همگانی مانند عدالت، آزادی و مبارزه با ظلم دانست، این ارزش‌ها نه‌تنها در ادیان اسلامی بلکه در سایر ادیان نیز مورداحترام و مورد ستایش هستند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این جریان نشان‌دهنده قدرت و عمق ایمان افراد است چرا که حضور در چنین رویدادی که با سختی‌های جسمانی همراه است، نشان‌دهنده تعهد قوی به ارزش‌ها و اعتقادات مذهبی است.

نجیمی گفت: حضور شیعیان، اهل‌سنت و مسیحیان در کنار هم در پیاده‌روی اربعین پیام بسیار قدرتمندی درباره وحدت، صلح، انسانیت و احترام متقابل دارد، و نمونه‌ای از این است که چگونه افراد با تفاوت‌های مذهبی و فرهنگی می‌توانند در یک رویداد بزرگ و معنوی با هم متحد شوند. 

وی گفت: پیاده‌روی اربعین، به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی صلح‌آمیز مذهبی جهان، نشان‌دهنده یک مانع اصلی در مقابل ایدئولوژی‌های افراطی مانند "اسلام داعشی" و "شیعه انگلیسی" است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین بستری برای نمایش وحدت و همبستگی میان مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان است. این امر رد کامل ایدئولوژی‌های افراطی است که تفرقه و تضعیف وحدت را سرلوحه خود قرار داده‌اند خواهد بود.

نجیمی افزود: در طی این پیاده‌روی، افراد از مذاهب مختلف فرصت دارند با یکدیگر گفتگو کنند و اشتراکات خود را بیابند. این تبادل فرهنگی و مذهبی منجر به کاهش سوءتفاهم‌ها و تنش‌های مذهبی می‌شود که اغلب توسط گروه‌های افراطی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است و برخلاف تبلیغات سوء گروه‌های افراطی، خشونت و نفرت جایی در این گفتمان مثبت و انسانی ندارند.

وی ادامه داد: مسالمت‌آمیزی پیاده‌روی اربعین و عدم وجود خشونت در طول این رویداد، مستقیماً در تضاد با ایدئولوژی‌هایی است که خشونت را تبلیغ می‌کنند. این رویداد نشان می‌دهد که مردم با اعتقادات مختلف می‌توانند در کنار هم مسالمت‌آمیز زندگی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که در این گردهمایی شرکت می‌کنند، شبکه‌ای از ارتباطات انسانی و مذهبی ایجاد می‌کنند که خود به کاهش قدرت و نفوذ گروه‌های افراطی کمک می‌کند. این ارتباطات می‌تواند به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات درست و کاهش اثرات پروپاگانداهای افراطی منجر شود.

نجیمی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین که توسط میلیون‌ها نفر شاهد آن است و در رسانه‌ها پوشش گسترده‌ای دارد، به‌عنوان یک تصویر مثبت و قدرتمند از اسلام و شیعه به جهان ارائه می‌شود. این تصویر مثبت می‌تواند تبلیغات منفی و اخبار جعلی که توسط گروه‌های افراطی منتشر می‌شوند را به چالش بکشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از