حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل گمرک یزد عنوان کرد:

ارزش صادرات یزد به 517 میلیون دلار رسید

ارزش صادرات یزد به 517 میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک یزد با اشاره به رشد شاخص های تجارت فرامرزی، گفت: تراز تجاری این استان در سال گذشته بیش از ۱۷۷ میلیون دلار مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره گمرک یزد، محمدحسین سلمانی حجم تجارت فرامرزی استان در سال گذشته را بیش از ۸۵۷ میلیون دلار ذکر کرد و اظهار داشت: ارزش کل صادرات استان در سال گذشته بیش از ۵۱۷ میلیون دلار  و ارزش کل واردات ۳۴۰ میلیون دلار بوده است که مثبت‌بودن تراز تجاری به میزان بیش از ۱۷۷ میلیون دلار را نشان می‌دهد. 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد صادراتی استان در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار ۵۵۵ تن کالا طی ۵۰ هزار و ۴۷۰ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۵۱۷ میلیون دلار در سال گذشته از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث  تعداد اظهارنامه  و وزن به ترتیب حدود ۳ و بیش از  ۴ درصد کاهش و از حیث ارزش بیش از ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

مدیرکل گمرک یزد عراق، امارت متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان  و ترکیه را شرکای عمده صادراتی استان در سال گذشته ذکر کرد و گفت: کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن‌های سبک، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال گذشته هستند. 

سلمانی در ادامه به عملکرد استان در رویه واردات  گریزی زد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۸ هزار و ۴۶۳ تن کالا طی ۲ هزار و ۹۲ فقره اظهارنامه به ارزش حدود ۳۴۰ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شد که از حیث تعداد اظهارنامه بیش از ۸ درصد، از نظر وزن حدود ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین‌آلات خط تولید ذکر کرد که مبدأ آنان بیشتر چین، ترکیه، هلند، ایتالیا و امارت متحده عربی بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از