حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
برای حاج قاسم؛

از کودکان تا بزرگسالان؛ حاج قاسم ابرقهرمان همگان

از کودکان تا بزرگسالان؛ حاج قاسم ابرقهرمان همگان

حاج قاسم یک ابرقهرمان واقعی است؛ قهرمانی که حتی هنوز نامش لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

 به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، ابعاد نظامی شخصیت و توانایی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی در جامعه بین‌الملل بیشتر شناخته شده و پررنگ است و شاید کمتر کسی با ابعاد برجسته شخصیتی این شهید بزرگوار آشنا باشد.

شهید سلیمانی شخصیتی برجسته در ایجاد وحدت بین مذاهب و جبهه مقاومت در منطقه بود و کوتاه کردن دست داعش از منطقه تیر خلاصی بر پیکره خیال‌بافی‌های غرب شد و شاید مهمترین علت کینه‌توزی و نفرت‌پراکنی‌های غرب نسبت به شهید سلیمانی در زمان حیات و حتی پس از شهادت ایشان بود، زیرا این مهم تنها با اتحاد بین مذاهب اسلامی تحقق می‌یافت و این اتحاد جوامع اسلامی بود که بزرگترین ترس را در دامان دشمن انداخت.

*شهادت پایان راه عاشقان خدا نیست

آیت‌الله محمدرضا ناصری در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به شجاعت و درایت شهید سلیمانی در تمام مراحل زندگی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی از ایشان یک شخصیت فراملی ساخت و شجاعت همراه با درایت از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی بود که این شخصیت برجسته ملی را فراملی کرد.

وی با بیان اینکه داعش ابزار مهم تروریسم در رسیدن به آمال و آرزوهای آنها در منطقه بود، تصریح کرد: ترس و هراسی که داعش در جهان به وجود آورد به‌گونه‌ای بود که کسی شهامت و جسارت مبارزه با این گروهک تروریستی را نداشت و در این میان رسانه‌های دشمن تلاش می‌کردند تا این ترس را در منطقه بیشتر کنند؛ ازدیاد ترس در منطقه به معنای دست‌یابی غرب به آرزوهایش بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهید سلیمانی با شجاعت و درایت نه تنها در مقابل گروهک تروریستی داعش ایستاد بلکه باعث تشکیل جبهه مقاومت در منطقه و تربیت نیروهایی از جنس و رسم خود شد.

وی تربیت نیروهای جوان انقلابی در جبهه مقاومت را عنصری مهم در کینه‌توزی‌های دشمن دانست و تصریح کرد: تشکیل هسته جبهه مقاومت و تربیت نیروهایی با آیین و مسلک شهید سلیمانی می‌تواند یکی از مهمترین گام‌های برداشته شده در راستای دفاع از اسلام باشد.

ناصری با بیان اینکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی نشان دهنده توحش غرب است، گفت: غرب با وحشی‌گری تلاش کرد تا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی این سد بزرگ و محکم را از میان بردارند تا بتوانند راحت‌تر منافع خود را در منطقه دنبال کنند، اما دشمن نمی‌داند که شهادت در مسلک عاشقان حق به معنای پایان راه نیست.

شهید سلیمانی کسی بود که در میدان‌های نبرد ترس به جان دشمن می‌انداخت و در زندگی خارج از جنگ مهر و عطوفت به کودکان به‌ویژه فرزندان شهید می‌داد؛ شهید سلیمانی براندازه عنوان «پدر فرزندان شهدا» بود.

*شهید سلیمانی ابرقهرمان کودکان است

حمید توسلی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به اهمیت تبیین قهرمان‌های کشور برای کودکان تصریح کرد: امروزه شناساندن قهرمانان واقعی برای کودکان از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است و دلیل آن فضای مجازی و قهرمان‌سازی در دنیای غرب و القای آن به کودکانمان است.

 

از کودکان تا بزرگسالان؛ حاج قاسم ابرقهرمان همگان

وی افزود: غرب تلاش دارد تا با ایجاد شخصیت‌ها و قهرمانان خیالی در فضای مجازی و حتی رسانه‌های خود آنچه که مدنظر دارد را به مخاطب القا کند و در ذهن مخاطب قرار دهد.

 

کارشناس فعال در حوزه کودکان با بین اینکه کودکان برای شخصیت‌سازی نیاز به الگو دارند، گفت: کودک در ابتدا از پدر و مادر خود و پس از آن از قهرمانان ساخته شده در برنامه‌های گودک الگو می‌گیرد و همین موضوع اهمیت شناساندن قهرمانان واقعی به کودک را بیا می‌کند.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک ابرقهرمان ملی است و رفتار ایشان با کودکان به ویژه فرزندان شهدا بیان کننده عاطفه سرشار این شهید بزرگوار نسبت به کودکان است، بنابراین زمانی که شخصیت و ابرقهرمانی در کشور ما وجود دارد که نه تنها در دنیای بزرگسالان قهرمان است بلکه در دنیای کودکان نیز اسطوره است چرا نباید این شخصیت قهرمان را به درستی برای کودکانمان تبیین کنیم.

 

توسلی ادامه داد: صبر، شجاعت، صداقت، رشادت، فداکاری، احترام به والدین و برنامه‌ریزی برای زندگی در کنار توجه دائم به خداوند صفات پررنگی است که در وجود این ابرقهرمان ملی وجود داشته است و بیان این صفات برای کودکان در الگوگیری و هویت‌سازی آنها بسیار موثر است.

 

 کارشناس فعال در حوزه کودکان با بیان اینکه دنیای کودکان دنیای صاف و بدون نیرنگ است، گفت: سال‌ها تلاش و مجاهدت شهید سلیمانی در راه دفاع از اسلام درس فداکاری و گام برداشتن در مسیر خوبی‌ها را به کودکان می‌دهد و کودک هنگامی که با این قهرمان ملی آشنا شود خود درک می‌کند که حرکت در مسیر درست دارای سختی‌هایی است که نتیجه نهایی آن به تمام آن سختی‌ها برتری دارد.

 

وی ادامه داد: عبات شهید سلیمانی در هنگام نبرد، توسل ایشان به ائمه اطهار (ع) و تلاش برای دفاع از مظلوم نیز می‌تواند خدادوستی و خداجویی را به کودک آموزش دهد.

 

توسلی عنوان کرد: شخصیت شهید سلیمانی بسیار گیرا است و تبیین شخصیت این قهرمان ملی برای کودکانمان قطعا در هویت‌سازی و تربیت آنها موثرتر از هزاران برنامه کودک غربی است.

 

شهید سلیمانی محدود به قشر خاصی نمی‌شود و ابعاد شخصیتی ایشان نیز حتی محدود به زمان و مکان خاصی نمی‌شود و نخواهد شد.

 

 

از کودکان تا بزرگسالان؛ حاج قاسم ابرقهرمان همگان

*فداکاری‌های شهید سلیمانی محدود به جبهه‌های نبرد نمی‌شد

 

حسین ملک‌پور در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه شهید سلیمانی آرامش خود را فدای آرامش مردم کشورش کرد، گفت: فداکاری شهید سلیمانی در ابعاد مختلف بیانگر این است که این شهید بزرگوار آرامش و آسایش خود و خانواده خود را فدای امنیت مردم ایران و منطقه کرد.

 

وی ادامه داد: جایگاه شهید سلیمانی در میان مردم محدود به ایران نمی‌شود و حتی در سایر کشورها نیز مردم از این شهید بزرگوار به نیکی یاد می‌کنند و ارزش زیادی برای حاج قاسم قائل هستند.

 

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید سلیمانی در هنگام بروز مشکلات از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کرد تا مشکلات هر چه سریع‌تر رفع شوند و خدشه‌ای به آسایش مردم وارد نشود.

 

وی با بیان اینکه حل مشکلات مردم از اولدیت‌های شهید سلیمانی بود گفت: در سیل خوزستان شاهد حضور سردار سلیمانی در میان مردم سیل‌زده بودیم؛ شهید سلیمانی حضور خود را محدود به جبهه‌های نبرد نکرده بود بلکه با حضور میدانی در میان مردم به یاری مردم در مشکلات می‌پرداخت.

 

شهید سلیمانی بی‌چشم‌داشت برای مردمش گام برمی‌داشت، بی‌چشم‌داشت به یاری مردمش می‌شتافت و بی‌چشم‌داشت خدمت می‌کرد؛ شهید سلیمانی «سرباز وطن» بود و خدمت خود را نه تنها محدود به زمان و مکان نکرده بود بلکه محدود به قشر و ملیت و مذهب خاصی نیز نبود.

 

حاج قاسم یک ابرقهرمان واقعی است؛ قهرمانی که حتی هنوز نامش لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از