حالت تاریک
شنبه, 15 اردیبهشت 1403
دادستان کل کشور:

استقلال سیاسی کشور ‌بی‌مثال است

استقلال سیاسی کشور ‌بی‌مثال است

دادستان کل کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است که این استقلال سیاسی تا پیش از انقلاب وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد صبح امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به شعار انقلاب اسلامی اظهار کرد: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شعار انقلاب اسلامی است؛ استقلال از ابعاد مختلفی برخوردار است، اما مهم‌ترین بعد آن بعد سیاسی و استقلال سیاسی است.

وی افزود: امروز به لطف خداوند نظام جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین نظام در دنیا است که در تصمیمات، وضع قوانین و انتصابات آن هیچ قدرت خارجی دخالت ندارد که این میزان استقلال سیاسی تا پس از انقلاب اسلامی در کشور وجود نداشت.

دادستان کل کشور با بیان اینکه تلاش داریم تا این استقلال در سایر بخش‌های کشور حاص شود، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نیروهای نظامی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه دفاعی و نظامی به استقلال رسیده‌اند که این مهم را در گوشمالی رژیم غاصب صهیونیستی به چشم دیدیم.

وی ادامه داد: بحث جمهوریت نظام از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده شده است و حضور مردم در انتخابات تحت هر شرایطی چه در دوران جنگ و زیر بمباران موشک و سال گذشته زیر بمباران تبلیغات سوء علیه ایران توسط دشمنان شاهد بودیم و انتخابات نیز به وضع خوبی برگزار شد.

موحدی‌آزاد با اشاره به تقویت اقتدار ملی در اتفاقات اخیر عنوان کرد: در بسیاری از موارد موفق شدیم تا اسلامیت این نظام را به درستی اجرا کنیم و بیشتر تلاش کنیم تا قوانین به اسلام نزدیک‌تر شود و مشکلات مردم در سایه احکام اسلام حل شود.

وی ادامه داد: آزادی به عنوان دیگر رکن شعار جمهوری اسلامی ایران یک مولفه قابل تفسیر است که در اصول مختلف قانون اساسی کشور به خوبی مشاهده می‌شود؛ در اصل 156 یکی از وظایف قوه قضائیه تأمین آزادی‌های مشروع است و ما باید از مرجع قانون‌گذار خود مطالبه کنیم که تاکنون می‌بایست تعریف روشنی از آزادی مشروع داشته باشیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان‌های ما در سراسر کشور نسبت به حقوق عامه با احتیاط پیش‌ می‌روند، گفت: لایحه قانونی حقوق عامه تقدیم معاونت قوه قضائیه شد و باید این حقوق عامه روشن شود تا دادستان‌ها نسبت به تکلیف قانونی خود آگاه شوند و دیگر با احتیاط پیش نروند.

وی ادامه داد: آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق احکام شریعت باشد و نباید بایکدیگر مغایرت داشته و یا مزاحم حقوق دیگر افراد باشد.

موحدی‌آزاد ضمن تشکر از نیروهای جان برکف فراجا در راستای تأمین امنیت مردم بیان کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و باید احکام اسلامی در این جامعه به درستی اجرا شود؛ گله‌مندی خانواده‌ها از مباحث فرهنگی و بی‌حجابی در کشور به گوش می‌رسد و باید از بانوانی که مخاطب طرح حجاب و عفاف بودند و در این زمینه همکاری کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: طرح حجاب و عفاف با استمرار و اقتدار ادامه خواهد داشت و باید تلاش کنیم تا عامل بیداری مردم در برابر نقشه‌های دشمن باشیم و ضابطین ما نسبت به افرادی که در این امر کوتاهی می‌کنند برخورد جدی خواهند داشت.

دادستان کل کشور با اشاره به شعار سال تاکید کرد: دولت باید بخش تعاونی و خصوصی را تقویت کند و مردم یزد با تجربه بالای خود در تمام بخش‌ها صاحب نظر هستند و به دلیل اقدامات اقتصادی و برخورداری این استان از علم مناسب، از وضعیت خوبی برخوردار است و باید این روند حفظ و رو به پیشرفت حرکت کند.

وی ادامه داد: تحقق شعار سال ضرورت دارد و این خواست مقام معظم رهبری است و بخشی از مردمی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، چشم امیدشان به مسئولان اجرایی است.

در پایان این مراسم که با حضور استاندار یزد، نماینده ولی فقیه در یزد و برخی از مسئولان استانی برگزار شد، از فعالیت‌ها و تلاش‌های پنج ساله غلامعلی دهشیری تقدیر شد و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی که دادستانی ویژه روحانیت استان‌های کرمان و هرمزگان را در کارنامه خود دارد، به عنوان رئیس جدید دادگستری معرفی شد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از