حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد خبر داد:

افزایش ۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در یزد

افزایش ۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی در یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: اسکان مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری روز یکشنبه دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۴۱۵ هزار و ۶۱۷ نفر بوده است که در این بخش نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش اسکان را نشان می‌دهد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تشریح کرد: مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی تعداد ۶۹ هزار و ۱۰۱ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس تعداد ۱۲۲ هزار و ۵۲۱ نفر و مجموع آمار اسکان مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های شهرداری نیز تعداد ۹۲ هزار و ۵۳۰ نفر تا شب گذشته بوده است. 

وی بابیان اینکه مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز تعداد ۹۲ هزار و ۳۵۰ نفر بوده است، گفت: مجموع آمار اسکان مسافران نوروزی در مراکز دارای مجوز، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی تعداد ۳۹ هزار و ۱۱۵ نفر بوده است. 

رستگاری در خصوص مجموع آمار ترددهای ورودی به استان یزد از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۷۸۱ هزار و ۹۸۸ دستگاه بوده است که ۵ درصد افزایش تردد ورودی را نشان می‌دهد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بیان کرد: مجموع آمار ترددهای خروجی نیز در همین بازه زمانی تعداد ۷۸۳ هزار و ۸۵۱ دستگاه بوده که نشان از افرایش خروجی سه‌درصدی دارد. 

وی بیان کرد: مجموع مسافران ورودی به استان از طریق قطار از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۱۶ هزار و ۳۰ نفر و مجموع مسافرین خارج‌شده در این مدت ۱۵ هزار و ۲۱۰ نفر است. 

رستگاری بیان کرد: همچنین مسافرانی که از طریق هواپیما وارد استان شدند تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۸ نفر و مجموع مسافران خارج‌شده از طریق پرواز در این مدت ۱۲ هزار و ۱۵۷ نفر بوده است. 

او ادامه داد: مجموع آمارهای استان در بازدید مسافران از بناهای شاخص از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز یازدهم فروردین ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۳۵۸ هزار نفر بوده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از