حالت تاریک
پنج‌شنبه, 22 آبان 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری یزد رسا هستید؟
انتخابات شوراهای یزد تمرین اعتماد، نمایش بلوغ رسانه‌ای
معاون استاندار یزد مطرح کرد:

انتخابات شوراهای یزد تمرین اعتماد، نمایش بلوغ رسانه‌ای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: رسانه‌ها باید در کنار مردم، معماران اعتماد اجتماعی باشند و از تمام ظرفیت خود برای تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای مشارکت عمومی بهره گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، اسماعیل دهستانی در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و اعضای ستاد انتخابات استان، با اشاره به اهمیت برگزاری پرشور و سالم هفتمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت:افزایش امید و اعتماد عمومی دو اصل بنیادین در موفقیت انتخابات پیش‌روست و انتظار می‌رود رسانه‌های استان این موضوع را به‌عنوان یک رسالت ملی در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: رسانه‌ها در خط مقدم تقویت سرمایه اجتماعی قرار دارند و می‌توانند با تبیین درست شرایط، مقابله با شایعات و بازتاب مطالبات واقعی مردم، زمینه حضور گسترده‌تر در این رویداد ملی را فراهم کنند.

دهستانی با اشاره به اینکه رقابت‌پذیری، مشارکت، سلامت، امنیت و شفافیت پنج محور کلیدی ستاد انتخابات استان یزد است، تأکید کرد: تحقق این اصول نیازمند هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی، تعامل سازنده با افکار عمومی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌هاست. رسانه‌ها می‌توانند با نقد منصفانه، اطلاع‌رسانی دقیق و تولید محتوای امیدآفرین، نقش بی‌بدیلی در این مسیر ایفا کنند.

معاون استاندار یزد با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو به‌صورت تمام‌الکترونیکی و مستقل برگزار می‌شود، اظهار داشت: این رویداد گامی رو به جلو در مسیر شفافیت و اعتمادسازی است. انتخابات شوراها در اردیبهشت‌ماه آینده نه‌تنها محلی، بلکه به‌واسطه اثرگذاری اجتماعی و سیاسی آن، رویدادی ملی و حتی بین‌المللی خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در انتخاب معتمدان شهرستان‌ها گفت: در بانک اطلاعاتی معتمدان، سهم جوانان و بانوان باید به‌صورت محسوس دیده شود، چراکه تنوع دیدگاه‌ها و پویایی اجتماعی به غنای تصمیم‌گیری‌ها می‌انجامد و چهره مردم‌سالاری را در استان زنده‌تر می‌کند.

دهستانی ادامه داد: رسانه‌ها در شرایط بحران باید آموزش‌های لازم را ببینند و ما نیز متعهدیم حمایت و حفاظت از خبرنگاران را در چنین شرایطی اجرایی کنیم. خبرنگاران، سربازان خط مقدم اطلاع‌رسانی‌اند و بدون حضور آن‌ها، مدیریت بحران ناقص خواهد بود.

وی ادامه داد: در عصر ارتباطات، برتری از آن کسانی است که بتوانند افکار عمومی را با آگاهی و صداقت مدیریت کنند. روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دو بازوی مکمل در مسیر این آگاهی‌بخشی‌اند و تعامل میان آن‌ها، شرط موفقیت در مدیریت افکار عمومی است.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین خواستار برگزاری منظم نشست‌های خبری و استمرار گفتگو با اصحاب رسانه شد و گفت: نشست‌های هم‌اندیشی باید با فواصل کوتاه‌تر برگزار شود تا زمینه طرح دغدغه‌ها، تبادل نظر و دریافت پیشنهادهای سازنده فراهم گردد. رسانه‌ها نه فقط ناظر، بلکه شریک اصلی ما در تحقق انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند هستند.

دهستانی در پایان با اشاره به شرایط خاص کشور پس از تحولات اخیر منطقه‌ای، خاطرنشان کرد:در روزگاری که نگاه جهانیان به ایران دوخته شده، هر اقدام داخلی از جمله انتخابات، باید تصویری روشن از اقتدار، آرامش و انسجام ملی ارائه دهد. برگزاری انتخاباتی قانونمند و پرشور، جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی و نشانه‌ای از بلوغ سیاسی ملت ایران است؛ پیامی که از یزد می‌تواند تا فراتر از مرزها طنین‌انداز شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!