حالت تاریک
پنج‌شنبه, 27 اردیبهشت 1403
امام جمعه اردکان:

اهمیت رشد تولید برای مردم تبیین شود

اهمیت رشد تولید برای مردم تبیین شود

امام جمعه شهرستان اردکان گفت: باید با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اهمیت و جایگاه تولید برای مردم تبیین و روشن شود تا مردم از آن حمایت و در آن مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری «یزدرسا»، ضمن تبریک سال نو و با اشاره به شعار سال گفت: چند سالی است که رهبری با توجه به چالش‌های جدی در کشور و در راستای حل مشکلات شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و با صراحت مسئله مهم کشور را مسئله اقتصاد دانستند. 

وی ادامه داد: انقلاب ما انقلاب مردمی است از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مرم در همه صحنه‌ها حضور داشتند و بسیاری از مشکلات کشور و توطئه‌های متعدد دشمن با حضور مردم در صحنه از نظام اسلامی رفع شده است. 

امام جمعه اردکان افزود: در موضوع اقتصاد هم مردم می‌توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند در گذشته مردم در این زمینه حضور داشتند اما حضور مردم کمرنگ بوده است و با وجود اینکه از خصو‌صی‌سازی و پیاده‌سازی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر مردمی‌سازی اقتصاد بسیار صحبت شده است اما به دلایل متعدد از جمله مشکلات، فراهم نبودن ظرفیت‌ها و امکانات و... در میدان عمل اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصاد کشور ما با مشارکت مردم حل می‌شود، افزود: یکی از مصادیق مشارکت مردم این است که سرمایه‌گذاری توسط مردم در تولیدی‌هایی که توان دارند انجام شود و مردم در تولید سهیم و وارد چرخه اقتصاد شوند و از طرفی دیگر باید با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اهمیت و جایگاه تولید برای مردم تبیین و روشن شود تا مردم از آن حمایت و در آن مشارکت کنند.

شاکر تصریح کرد: در برخی شهرها و نقاط کشور، مردم به دلیل مشکلات و آسیب‌هایی که برخی بخش‌های صنعتی و تولیدات به همراه داشتند نسبت به تولید نگاه مثبتی ندارند و برخی تولیدات با موضع‌گیری‌های مردم به سرانجام نمی‌رسد بنابراین گر مردم اهمیت تولید را بدانند و در آن سهیم باشند و خود سهامدار باشند قاعدتاً از آن حمایت می‌کنند و تولیدکننده با دل‌گرمی و بدون حواشی به تولید رونق می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از