حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد خبر داد:

بازار پیاز و گوجه یزد متعادل می‌شود

بازار پیاز و گوجه یزد متعادل می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد گفت: با برداشت پیاز از مناطق جنوبی کشور و روندی که در این زمینه وجود دارد قیمت پیاز کاهش می‌یابد و بازار پیاز یزد متعادل می‌شود.

حسین مشرف در گفتگو با «یزدرسا»، با اشاره به بازار پیاز در یزد گفت: قیمت پیاز در یزد هم‌اکنون روند کاهشی به خود گرفته است و پیاز نو جیرفت که روز گذشته 18 هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار عرضه می‌شد امروز به قیمت 16 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد، پیاز کهنه جیرفت نیز امروز با کاهش 2 هزار تومانی نسبت به روز گذشته 13 هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار  یزد عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد افزایش قیمت پیاز را ناشی از صادرات این محصول عنوان کرد و افزود: علاوه بر صادرات، از آنجا که پیازهای کهنه‌ای که در بهار کشت می‌شوند و در ایام پیاز وارد بازار می‌شوند کم شده بود و همچنین محصول پیاز مناطق جنوب نیز هنوز برداشت نشده بود بازار پیاز را تحت تأثیر قرار داده بود.

وی تصریح کرد: با برداشت پیاز از مناطق جنوبی کشور و روندی که در این زمینه وجود دارد قیمت پیاز کاهش می‌یابد و  بازار پیاز یزد متعادل می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با اشاره به بازار گوجه در یزد نیز گفت: قیمت گوجه همچنان در یزد با افزایش روبروست و هم اکنون قیمت گوجه در میدان میوه و تره‌بار بنا به کیفیت و درجه‌‌ از 20 تا 30 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مشرف افزود: دلیل افزایش قیمت گوجه، کاهش کشت گوجه و همچنان آفت‌زدگی این محصول است که با برداشت گوجه در بوشهر در هفته‌های آینده بازار گوجه نیز متعادل خواهد شد و قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با اشاره به رکود در بازار میوه گفت: قیمت سبزیجات و سیفی‌جاتی چون خیارسبز، کلم قرمز، کدو، فلفل، کلم‌گل، کاهو و ... رو به کاهش است و فردا با کاهش نرخ 2 تا 3 هزار تومانی نسبت به امروز به فروش خواهد رسید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد با اشاره به نرخ میوه در یزد نیز افزود: سیب درختی در یزد از 15 هزار تومان پایین‌ترین درجه تا 37 هزار تومان با درجه ممتاز، پرتقال معمولی 10 هزار تومان، پرتقال تامسون 12 تا 15 هزار تومان و پرتقال واشنگتنی 30 تا 35 هزار تومان و لیموشیرین از 18 تا 30 هزار تومان در میدان میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از