حالت تاریک
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
مدیرکل راهداری استان یزد:

بازسازی راه‌های آسیب‌دیده یزد 6 ماه زمان می‌برد

بازسازی راه‌های آسیب‌دیده یزد 6 ماه زمان می‌برد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه راهداری، بازسازی و ترمیم راه‌های آسیب‌دیده از بارندگی اخیر، حدود 6 ماه برآورد می‌شود.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، با اشاره به وضعیت راه‌های استان یزد پس از بارش‌های اخیر گفت: چند روز بارندگی اخیر بسیاری از محورهای استان یزد را تحت تأثیر قرار داد و عمده خرابی‌ها و خسارت برای شبکه راه‌های استان، مربوط به آب‌شستگی شانه راه‌ها،، آسیب دیدن ابنیه فنی و آب‌روهای راه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت به راه‌ها به زودی برآورد می‌شود، افزود: بر اثر بارندگی اخیر محور یزد-دربید بیشترین آسیب را دیده است و تقریباً سه کیلومتر از این جاده به طور کامل تخریب شده و محورهایی چون اردکان-هامانه، مهریز به انار، محورهای روستایی بهاباد از جمله ده‌جمال، کمکوئیه، ترکان و ببروئیه و همچنین محور یزد-خضرآباد و محور روستایی چاه‌متک اردکان آسیب جدی دیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: در شب اول بارندگی محور کریدوری یزد به کرمان در محدوده یزد-مهریز در محدوده کافه صحرا بر اثر این بارندگی به شدت دچار آبگرفتگی شدید شد که موجب کندی ترافیک و حرکت خودروها برای چند ساعت شد.

وی عنوان کرد: هم اکنون به غیر از محور یزد- دربید سایر محورهای جاده‌ای استان بازگشایی شده است و از زمان بارندگی تیم‌های عملیاتی راهداری برای ایمن نمودن راه‌ها و تأمین تردد اقدام کردند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و اقدامات اجرایی و ترمیم راه‌ها در حال انجام است.

رستگاری با اشاره به آسیب بارندگی به پل‌ها گفت: تخریب کامل پل بر اثر بارندگی در استان یزد اتفاق نیفتاده است اما آسیب‌های جدی و آب‌شستگی‌های فونداسیون برای برخی پل‌ها رخ داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون عوامل راهداری در حال ترمیم و بازسازی راه‌های آسیب‌دیده هستند، افزود: با توجه به اینکه بازسازی راه‌ها با امکانات و تجهیزات راهداری انجام می‌شود و با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در این حوزه، بازسازی و ترمیم راه‌ها حدود 6 ماه برآورد می‌شود و مواردی که نیاز به اعتبارات پیمانی و ... دارد به صورت جداگانه و هر زمان که تأمین اعتبار شد انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از