حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
حافظ برتر قرآن کریم در استان یزد:

بدون استاد در 18 ماه حافظ قرآن شدم

بدون استاد در 18 ماه حافظ قرآن شدم

رتبه برتر رشته حفظ کل قرآن کریم در محفل قرآنی چلچراغ آیه‌های یزد گفت: ظرف مدت ۱۸ ماه توانستم بدون استاد و راهنمای حفظ، کل قرآن را حفظ کنم که بیشتر دلی و از روی عشق بود.

سیدماشاالله موسوی در گفتگو با یزدرسا به اشاره به مقامات و رتبه‌های برتر کشوری و استانی خود در رشته‌های حفط و قرائت قرآن گفت: ظرف مدت ۱۸ ماه در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ توانستم بدون استاد و راهنمای حفظ، کل قرآن را حفظ کنم و بیشتر دلی و از روی عشق و علاقه به حفظ کل قرآن پرداختم.

رتبه برتر حفظ کل قرآن کریم در محفل قرآنی چلچراغ آیه‌های یزد با اشاره به اهمیت و تاثیر قرآن در زندگی روزمره ادامه داد: برای نزدیک کردن زندگی امروزی به زندگی قرآنی دو روش فردی و اجتماعی دارد که بهترین روش فردی توصیه  امام صادق(ع) است که روزانه با قرآن مأنوس بودن و تلاوت حداقل ۵۰ آیه از قرآن است و روش اجتماعی هم حضور در جلسات قرآنی سطح شهر، الفت و دوستی با قشر نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه افزود: در استان یزد روند ترویج فرهنگ قرآنی سالهاست شروع شده و گل سرسبد استان مجاهد في سبیل‌الله شهید حاج حسن دانش  است و به‌حمدالله با رویکرد دولت سیزدهم و دَأب قرآنی استاندار یزد و طرح ۴ هزار شهید و ۴ هزار حافظ حرکت جهادی خوبی در استان در حفظ و قرائت قرآن کریم شروع شده است.

موسوی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس قرآنی عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری برای تقریب جامعه اسلامی به فهم و انس قرآن این است که مسئولان منتخب دولت از چهره‌های قرآني انتخاب شوند، مشاور وزیر بودن استاد شاکر نژاد قاری مطرح قرآنی از اتفاقات خوش یمن در کشور است که مثمرثمر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای ارتقای توانمندی قرآني عمومی جامعه توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن ۱۰ میلیون حافظ و به تبع آن حفظ عمومی که اخیرأ از سازمان تبلیغات اسلامی شروع شده مبنی بر اینکه به تمام حافظان  حتی یک جزء مدرک با امضای وزیر داده شود حرکت خوبي است.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به توهین دشمنان به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: دشمن در توهین به قرآن شکست خورده است که یکی از دلایل عمده آن این است که دشمن در تمام جبهه‌های جنگ ترکیبی و شناختی شکست مفتضحی از جهان اسلام و محور مقاومت به رهبری ایران خوردند و به نوعی پاتکی در جواب تک و حمله آفندی جهان اسلام است.

موسوی با بیان اینکه دلیل دیگر توهین دشمن به ساحت مقدس قرآن مفهوم آیه «یریدون لیطفوا نورالله بافواههم...» است، تصریح کرد: رویکرد عموم مردم غرب به خصوص زنان‌ آزاده جهان و غرب به سمت اسلام و قرآن است، بخصوص حرکت نويي که‌ در پیاده‌روی اربعین شروع شده و مغناطیس جذب امام حسین(ع) همه را جذب‌ کرده است و این‌که بسياری از پیشرفت اسلام در جهان می‌ترسند البته وعده‌ الهی‌ است که‌ «لیظهره علی الدین کله» اینکه دین اسلام تمام کره خاکی را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از