حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
نماینده مردم یزد عنوان کرد:

بهبود مشکلات کم‌آبی با تکمیل مخزن فدک یزد

بهبود مشکلات کم‌آبی با تکمیل مخزن فدک یزد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کم‌آبی و افت فشار آب با تکمیل مخزن فدک و رینگ شهری یزد بهبود میابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، محمد صالح جوکار در جریان بازدید از مخزن فدک یزد بیان کرد: این مخزن یکی از مخازن بالادستی یزد است که خوشبختانه ساخت آن پیشرفت خوبی داشته است و تکمیل پروژه می‌تواند بخش مهمی از نیاز آبی شهر یزد مخصوصاً در محدوده جدید شهری را تأمین کند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک 80 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است که افزون بر 60 تا 70 میلیارد تومان اعتبار نیز برای محوطه‌سازی، حصار کشی و روشنایی لازم است.

نماینده مردم یزد در ادامه گفت: همچنین برای وصل‌شدن مخزن فدک به شبکه شهری یزد نیز اعتباراتی لازم است و باتوجه‌به پشت سر گذاشتن تابستانی سخت توسط مردم، امیدواریم از مجموعه مخازنی که در رینگ شهری یزد در حال احداث است که تاکنون 170 هزار متر مکعب مخزن ساخته و یا درمراحل تکمیلی است، ارتباطات این مخازن از طریق شبکه‌هایی که ایجاد شده تکمیل و ادامه کار برای حل مسئله مردم نیز با سرعت انجام پذیرد.

جوکار با قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته توسط آبفا، پیمانکاران و کارگران، خاطرنشان کرد: اگر مخازن باقی‌مانده کامل شود، شهر یزد دیگر به‌هیچ‌عنوان دچار کم‌آبی نخواهد شد که در این راستا تا کنون 800 میلیارد تومان هزینه شده است و این اعتبار از محل تنش آبی، اعتبارات بانکی و سرمایه گذاری در حوزه آب و فاضلاب بوده است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم هرچه زودتر این مخزن وارد شبکه شود و آماده بهره‌برداری برای مردم باشد و بقیه مخازن هم به یکدیگر متصل شوند تا آب متعادل و مناسب از نگاه کمی و کیفی برای شهر یزد تأمین شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه با اشاره به تأمین بخشی از آب شرب از طریق خط انتقالی و بخش دیگر از چاه‌های آب مطرح کرد: ضروری‌ست دولت چهاردهم در ادامه کار شبکه‌گذاری داخلی شهر یزد را به اتمام برساند تا هیچ‌گونه نگرانی برای تأمین آب شرب و بهداشت نداشته باشیم.

وی در پایان گفت:خط انتقال آب از دریا که تا کنون 33 کیلومتر آن اجرا شده است نیز اقدامی در مسیر حل مسئله آب است و مابقی خط هم با مکاتبه با رئیس جمهور، جلسه با معاون اول، وزارت خانه‌های نیرو وصمت نیز سرعت خواهد گرفت و امید که در دو تا سه سال آینده شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از