حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

بیش از ۴۰۰ هیات‌مذهبی یزد ثبت کشوری شدند

بیش از ۴۰۰ هیات‌مذهبی یزد ثبت کشوری شدند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد گفت: تاکنون بر اساس مقررات بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی سینه‌زنی و زنجیرزنی در استان ساماندهی و ثبت سامانه کشوری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، حبیب‌الله گفت: تمامی هیئت‌های عزاداری در ۱۲ شهرستان استان طبق مقررات باید برای اجرای بهتر و بیشتر برنامه‌های خود ابتدا در سامانه کشوری ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: اکثر هیئت‌های عزاداری و سوگواری یزد دارای سابقه طولانی در اجرای برنامه‌های معنوی و مذهبی در ماه محرم حسینی هستند که یک افتخار بزرگ برای دارالعباده محسوب می‌شود و باید این ارزش حفظ شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان یزد بیان کرد: هیئت‌ها در طول سال به‌خصوص ماه محرم علاوه بر اجرای برنامه عزاداری و سوگواری در خیلی از برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و عام‌المنفعه مشارکت دارند که این رویه باید گسترش یابد.

 

رضایی گفت: یکی از برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی استان جذب نوجوانان و جوانان و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در اجرای خیلی از برنامه‌های موردنیاز در بخش‌های فرهنگی و عمرانی است. 

وی به نام‌گذاری دهه اول ماه محرم به دهه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد که باید برای تحقق این واجب بزرگ الهی هیئت‌های عزاداری و سوگواری همانند گذشته پیش‌گام باشند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، بیش از یک هزار هیئت مذهبی دارد و عنوان حسینیه ایران به شهر یزد اختصاص‌یافته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از