حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرماندار یزد:

تأیید صلاحیت ۵۵درصد داوطلبان حوزه انتخابیه یزد

تأیید صلاحیت ۵۵درصد داوطلبان حوزه انتخابیه یزد

فرماندار یزد از تأیید صلاحیت ۵۵ درصد از داوطلبان نمایندگی حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، ندوشن و زارچ در هیأت‌های نظارت خبر داد.

سیدمحمدرضا مدرسی در گفتگو با #یزدرسا، در خصوص آمار تأیید شدگان این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای ‎دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ، از ۱۴۷ پرونده ارسالی به شورای نگهبان، ۸۱ نفر توسط هیئت‌های نظارت تأیید شدند.

وی با بیان اینکه براساس آمار داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، ندوشن و زارچ‌ ۵۵ درصد از آنها تأیید صلاحیت ضدند، افزود: نماینده فعلی حوزه یزد، اشکذر و زارچ نیز جزو داوطلبانی است که تأیید صلاحیت شده‌اند.

فرماندار یزد عنوان کرد: نتایج بررسی تأیید صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز و فردا از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.

مدرسی اضافه کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده است به مدت ۳ روز از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه برای اعتراض فرصت دارند که با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را ارسال کنند.

وی‌ افزود: همچنین براساس جدول زمانبندی انتخابات، روند بررسی مجدد این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه خواهد بود و ۲۰ بهمن نتیجه آن از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

مدرسی یادآور شد: در مرحله اولیه ثبت‌نام از داوطلبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۷۳ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، ندوشن و زارچ ثبت‌نام کرده بودند که به دلیل انصراف داوطلبان و‌ یا نقص مدارک آنها پرونده ۱۴۷ نفر به هیأت‌های نظارت در شورای نگهبان ارسال شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از