حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
استاندار یزد:

شعار سال با همدلی محقق می‌شود

شعار سال با همدلی محقق می‌شود

استاندار یزد گفت: مسیر تحقق شعار سال جدید با همدلی، هم‌فکری، توانایی، دانایی و همراهی حلقه‌های میانی محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، مهران فاطمی عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان یزد که باهدف روش‌ها و اقدامات تبیین شعار سال برگزار شد با اشاره به اینکه جمع‌شدن و گرد هم آمدن این جمع در روز دوم سال نشان از اهمیت و ضرورت تحقق شعار سال دارد، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری را برای خود واجب شرعی و قانونی می‌دانیم و تمام توان خود را برای تحقق این فرمایشات می‌گذاریم.

وی ادامه داد: در تمام این سال‌هایی که از عمر دولت سیزدهم در استان یزد می‌گذرد توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف که مربوط به شعار سال بوده موفق عمل کنیم به‌نحوی‌که در سال 1402 علیرغم اینکه مسیر سختی در زمینه مهار تورم پیش رو بود توانستیم با همکاری و همراهی همگان، تورم را در استان یزد مهار کنیم.

استاندار یزد در همین زمینه با تأکید بر اینکه ایجاد یک وفاق و همدلی بین مردم و جامعه دانشگاهی در سال گذشته یک حرکت اثربخش بود که منجر به مهار تورم شد، تأکید کرد: در سال گذشته پیشنهاد تشکیل رصدخانه تورم مطرح و توسط معاونت اقتصادی استانداری به‌صورت جدی پیگیری شد و اختیارات و تصمیماتی که در سطح استان باید انجام می‌شد توسط این کمیته به‌صورت علمی پیگیری شد و در نهایت توانستیم در حوزه تورم به موفقیت برسیم به‌نحوی‌که در حوزه تورم ماهانه، استان 29 کشور هستیم.

وی ادامه داد: امسال نیز برای تحقق شعار سال، مسیر همان است و لازم است از مسیر دانایی و توانایی به‌پیش برویم و با استفاده از حلقه‌های میانی در مسیر تحقق شعار سال حرکت کنیم.

فاطمی با بیان اینکه شعار 15 سال اخیر که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده، اقتصادی بوده است تصریح کرد: تقریبا شعار تمام سال های گذشته در شعار 1403 جمع شده و شعار امسال چکیده شعار تمام این سال ها بوده است.

فاطمی با اشاره به اینکه سه سرفصل کاری برای تحقق شعار سال جدید در پیش داریم تصریح کرد: گفتمان‌سازی شعار سال، قدم اول است که باید در این زمینه به یک مفهوم مشترک برسیم و این درک مشترک را به بدنه جامعه منتقل کرد.

وی سرفصل دوم را مدل‌سازی کار ذکر و اظهار داشت: در این کمیته باید طرح‌واره‌ها بررسی و طرح‌ها کامل شود همچنین در این کمیته باید نمونه‌های موفق مردمی نیز شناسایی و به جامعه معرفی شود.

وی سرفصل سوم را کمیته عملیات و اجرا ذکر و خاطرنشان کرد: طرح‌های تأیید شده در این کمیته باید به مرحله اجرا درآید و هر آنچه که برای تحقق آن لازم است پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در زمینه اقتصاد در سال جاری اجرایی خواهد شد که یکی از آنها تعیین تکلیف سهام عدالت مردم یزد است، اظهار داشت: در سال جاری بیش از 10 همت از دارایی‌های مردم یزد که در قالب سهام عدالت معطل‌مانده بود و مجمع و انتخاباتی برگزار نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده تعیین تکلیف و مجمع آن برگزار می‌شود.

وی اقدام دوم در سال جاری در حوزه اقتصاد را تقویت تعاونی‌ها با مدل‌های جدید ذکر و خاطرنشان کرد: بهترین مسیر تحقق عدالت اجتماعی و توزیع ثروت و مردمی‌سازی اقتصاد، تعاونی‌ها هستند که باید به‌عنوان یک حوزه خاص بر روی آن تمرکز کرد.

وی پیگیری اجرایی‌شدن طرح‌های بهره‌وری را موضوع مهم دیگر استان در سال 1403 ذکر و تصریح کرد: استان یزد با مصوبه دولت به‌عنوان استان آزمایشی در زمینه بهره‌وری انتخاب شده است که در این زمینه پروژه‌هایی با اعتبار 17 همت تعریف شده که تمام‌ها در سال جاری با شدت پیگیری می‌شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از