حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون اداره راهداری استان یزد خبر داد:

تشدید نظارت بر مجتمع‌های رفاهی بین راهی یزد

تشدید نظارت بر مجتمع‌های رفاهی بین راهی یزد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین حسینی، نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی استان یزد به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران، تشدید شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد، حامد معتمدی با اشاره به آغاز طرح اربعین حسینی از 14 مرداد ماه، اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم سفرهای زائران در ایام اربعین ایجاد فضای مناسب، ارتقای کیفیت خدمات و رعایت الزامات بهداشتی، از جمله مهم‌ترین موضوعات در حوزه خدمات‌دهی مجتمع‌های بین راهی به زائران است. 

وی افزود: در همین راستا کمیته ویژه نظارت استان با محوریت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نظارت بر مجتمع‌های نام‌برده را تشدید نموده و تا کنون ارائه خدمات در کلیه مجتمع‌ها در محورهای یزد - شیراز و بالعکس، یزد _ نائین و بالعکس را که در این ایام پذیرای بیشترین مسافر هستند، مورد بررسی قرار داده است.  

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان یزد، یادآور شد: کمیته ویژه نظارت استان متشکل از مشاور استاندار و نماینده معاون عمرانی استاندار، نمایندگان ادارات میراث‌ فرهنگی، اماکن نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اوقاف، فرمانداری و ستاد اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه کمیته ویژه نظارت در طول سال و به طور مستمر بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی نظارت دارد، تصریح کرد: در بازدیدهای نام‌برده شاخص‌هایی همچون وضعیت نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی نمازخانه، رستوران و آشپزخانه، پارکینگ و ورودی و خروجی مجتمع‌ها مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

معتمدی اضافه کرد: پس از بررسی شاخص‌های مذکور، در صورت مشاهده تخلف و پس از صدور اخطار در سه مرحله، تخلفات در کمیسیون مواد 24 و 25 طرح جامع خدمات رفاهی بین راهی و اصلاحی آن، مطرح و پس از بررسی منجر به صدور رأی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های خدمات رفاهی تا پایان طرح اربعین مورد نظارت دقیق کارشناسان خواهند بود، ابراز کرد: زائران برای تسهیل دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی و امکانات مجتمع‌های فعال در این استان و ارائه نقطه‌ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود می‌توانند به سامانه تلفنی و اپلیکیشن ۱۴۱ مراجعه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از